forstaelse

ibland undrar jag hur jag ska uttrycka mig for att folk i den har delen av varlden ska forsta mig..

exempelvis som nar jag i en pagaende mailkonversation med en pakistanier hade anvant orden
- hard copies
- white mail
- registered mail
och far tillbaka: "Dear Lina Pettersson, you forgot to attach your documents"

Vad var det som inte gick in undrar jag da?


Haromdagen hade jag fatt ett meeddelande inlast pa min telefonsvarare: "This is Mohammed fran Pakistan, please give me a call" that's all. Hmm..da undrar jag hur manga Mohammed det finns i Pakistan..hade kanske varit bra om han specificerat sin onskan med ett telefonnummer e.dyl for my easy reference. :S 

en sak till horrni - jag vet hur man uttalar ett namn som stavas Yi Xuan. Vet ni? hihihi forslag lamnas i kommentatorsfaltet :P

______________________________________________________________________________________

"you know your are from Sweden when you realise that someone is standing on your foot in the tube and you think that the best idea is to not say anything at all or maybe cough or nod a little in order to attract the attention of the person standing on your foot"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0