cykling

tog ledigt från jobbet en eftermiddag och så tog jag och mor oss till East Coast Park här i staden. Den sträcker sig nästan två mil längs med kustremsan och havet. Konstgjorda stränder finns där och badmöjligheter för den som vill (avråds dock i de flesta böcker). Utanför här var kollisionen som orsakade ett oljeutsläpp för några veckor sedan. Vi hyrde cyklar i tre timmar och tog oss runt, stannade och insöp stämningen bland fiskare och njöt av att se flygplanen lyfte på riktigt kort avstånd.

Flygplan är en maskin som fascinerar mig mycket, skulle kunna sitta och titta på när de startar och landar varje dag. Tur att vårt kontor inte ligger på flygplatsen, skulle inte bli mycket gjort. Tänk något så stort och tungt, fullt med människor och baggage ta oss från A till B över land, hav och berg på så kort tid. Vad skulle vi göra utan flyget?? Känns mycket spännande att jag är i den bransch jag är och jag hoppas verkligen jag har möjlighet att fortsätta på ett eller annat sätt.


familjerna har börjat samlas i East Coast Park framåt kvällskvisten



någon som hört talas om Cable Ski Park? Detta ska jag garanterat testa, vem e sugen på att följa med? Man åker skidor på vattnet och håller i ett rep som drivs av en ledning. På vattnet finns också hopp och dylika skojigheter. Den som tittar noga kan se den voltade grabben i luften! Svårt att tro att några singaporeaner håller på med denna stentuffa sport (mesiga som de är).



is this my life now? hard to believe...





en härlig eftermiddag som avslutades med grillade färska räkor med vitlök, grillad ananas (mor) och majskolvar (jag) på Seafood Centre! att personalstyrkan på 8 personer stog samlade runt oss runt hela måltiden gjorde dock att vi snabbt drog vidare. Det gjorde inte saken bättre direkt att vi kände oss lite småofräscha efter cykelturen i eftermiddagsvärmen och inte ville att folk skulle känna vår lukt ;)..och hur nice brukar man känna sig när man skalar räkor och intar en hel måltid med händerna?? de tyckte säkert de var jätteservicemindade som så fort vi lagt ner ett räkskal på tallriken var där och bytte ut den mot en ren.. :S


Min pool där mamma spenderat många timmar under sitt besök. Antagligen fler än jag gjort.. Har ett gäng vakter på mitt Mansion som jag aldrig sett utanför vaktkuren. Mor berättade dock att de brukade vara mycket vid poolen. Jag tror såhär: De har spanat in henne och använder sedan sitt jobb för att få sig en glutt på henne varje dag :P

________________________________________________________________________________________

"you know you are from Sweden when you don't see a congregation of trees being a "real" forest unless it takes at least 20 minutes to drive through it"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är på vattenskidliften! Såg ju grymt ut =)

2010-06-13 @ 16:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0