ooops

ofta brukar ju folk hävda att de fått en hjärtattack när man blivit skrämd av något...jag kan säga att idag var jag nog så nära en hjärtattack jag någonsin kommer vara! :O

på väg upp från poolen har vi en klinkersbelagd stor golvyta med några stora bärande betongpelare. Jag står framför en av dessa pelare och tittar på något på marken framför mina fötter. Jag ser självklart att det e en plastORM och står kvar! När den sedan börjar väsa och förflytta sig kvickt i min riktning var det en som fick hjärtat i halsgropen, gav till ett illvrål och sprang fortare än kvickt ut på parkeringen!

Detta var vid lunchtid och hjärtat klappar fortfarande dubbla slag. Jag har nog aldrig varit så rädd, ormar e ju inte det djur som vi har massvis av hemma... (sett en lite en tidigare, i Malaysia, på Perhentian - på en stig mitt i natten när jag och vännerna var ute och traskade med ficklampa - detta var 2004!!!)

några kiddos kom för att titta vad det var för något som skrek, men vände när de såg att det bara var en orm. När jag hade slutat hoppa upp och er ute på parkeringen och fler än en taxibil tutat åt mig att flytta på mig och ormen hade väst ända till en vägg där det tog stopp (han verkar inte vara översmart..) vågade jag mig fram för att få ett bildbevis. En kinesgubbe kommer och frågar om den är riktigt, jotack svarar jag - varpå han säger att den är farlig och han ska gå och säga till vakterna. I det ögonblicket rymde jag upp till lght.

Nästa passage var kantat av en Lina som tittar runt varje knut innan hon tar ett steg på det klinkersgolvet..
_______________________________

för övrigt regerade smartheten själv här igår..jag kom fram till varför min Indiska flatmates mamma var här i två veckor och sedan avbytt av pappan i en vecka. Under deras besök kom det plötsligt fram att han (Amit) ska flytta tillbaka till Bombay i slutet av Juni. Amit själv är inte den pratglada typen men så igår stötte vi ihop i köket så jag frågade honom vad han skulle hem och göra, om han ville åka osv.. (hans mamma berättade att han skulle starta eget företag) jag frågade om det ocksa. Han sa att helst ville han stanna längre, men det passade sig inte just nu - varpå jag säger att han måste väl fixa med företaget, nja svarar han - senare kanske men jag måste hem nu! :S måttligt road

I know why...........de har hittat en fru åt honom :P (det har jag listat ut helt själv) i Indien funkar det ff så, trots att det e 2010, att föräldrarna hittar fru/man åt sina barn och de vet inte vem de ska gifta sig med förrän på bröllopet. :O det var därför de var här och det e därför han ska åka hem, hihihihih - måste fråga om det e så ;)

den som inte frågar får inga svar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0