Ledigt

nu är det tisdagkväll och jag har så smått börjat återgå till det normala! gymmet fick sig ett besök i morse också, kändes mycket bra att få svettas ut de sista gifterna. på det här sätter går juh veckan mycket fortare, sweeeet, eftersom gårdagen inte existerade i min hjärna - eller rättare sagt för att min hjärna inte existerade under hela gårdagen :P

Ny TAKIDAlåt på radion hör jag nu! sweeet (never alone, always alone) e det något nytt album på G tro?

Idag har jag ansökt om 12 dagars ledigt..i rad! :) Min chef fick dåndimpen, det e säkert första gången i hennes historia någon har ansökt om så lång ledighet. Här är det aldrig någon som tar mer än 1, max 2 dagar åt gången - då för att ta hand om sina barn, för att skolan är ledig eller för att barnvakten (aka mormor & morfar / farmor & farfar) vill ha semester. (dagis existerar inte här)

mormor & morfar / farmor & farfar bor tillsammans med alla sina barn och alla barnens respektive samt deras barn under samma tak. e det inte smidigt? då kan juh gamlingarna ta hand om ungarna när föräldrarna jobbar. Jovisst, men inte faan skulle jag vilja BO tillsammans med mina syskon och deras familjer och mina föräldrar alternativt min mans syskon och deras familjer samt svärföräldrarna! Glöm din dröm! Men det blir juh billigare... (självklart det avgörande när det gäller ALLT för dessa Singaporeaner) 

fyi - jag fick ledigt när jag önskat! :D nu är det bara att önska att någon snart köper mig ett par flygbiljetter från singapore o tillbaka.

För övrigt så är det juh fruktansvärt att matcherna ska gå så förbannat sent här.. 02:30 inatt startar Spanien-Portugal, en toppmatch jag inte skulle vilja missa för allt i världen. Bara att önska att Spanien vinner och att de sänder nästa match den liite mer humana tiden, kl 22:00! :D

over and out - until next

__________________________________________________________________

"you know you are from Sweden when you see your non-Swedish friends utter display of confusion when you answer "there is no danger on the roof" in response to their comment of not having any money left o their bus card"


Kommentarer
Postat av: Anders Jonsson

Va skoj med ledighet, vart ska du åka någonstans? Förresten, hur fixade du en sådan snygg blogg med bild på förstasidan och så?



mvh, den där Anders

2010-06-30 @ 15:27:28
URL: http://lifebyanders.blogg.se/
Postat av: Victoria

alltså oj, utan att överdriva så var de nog månader sen jag var in här, jag skämms ;)



tog en snabböverblick nu på bilderna, ser ut som du har hamnat superhärligt till! Och som att du fått en fin stund med mamma :) Ska LÄSA igenom sen I promise ;)



Pussokram och glad midsommar i efterskott!

2010-06-30 @ 22:01:30
URL: http://virred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0