clean

nu har jag äntligen, för första gången sedan jag lämnade Sverige för 11 månader sedan, kunnat städa mitt rum på riktigt!

på riktigt:
- dammsugare
- skurhink
- mopp
- hett vatten (krävdes 6 omgångar i vattenkokaren för att få till en full hink, tur jag har två) :)
- skurmedel

det är rent, det luktar gott och vattnet är kolsvart! :D:D:D

häromdagen fick jag två presenter från min hyresvärd, nämligen en sprillans dammsugare och en hink (mopp fick jag förra månaden) och jag blev så glad att jag studsade omkring i lägenheten flera minuter efteråt..tänk så lite som krävs! ;)

renlighet är något som e lite struligt när man bor här.. :(

när lokalborna här diskar så her de det som behöver rengöras under kranen (finns ej varmt vatten i kranen) och så använder de fingrarna (utan diskmedel) och pillar lite på tallriken och sen anses den vara ren! :O

Det skulle min far se, som klagar när jag eller Johanna diskar..vi gör det under rinnande HETT vatten med diskborste OCH diskmedel!!

Jag kanske inte behöver tillägga att allt diskas före användning när jag måste använda publik köksutrustning!

_______________________________________________________

"you know you are from Sweden when you rate the size of a town/village due to the amount of pizza places found there"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0