ancient

det här landet visar sig bli bara tokigare och tokigare..hade väl tänkt/hoppats på att det skulle bli lättare med tiden, men icke! Självklart har jag juh min lilla ådra i mig som alltid vill avslöja mina åsikter om allt också, vet inte om det är väldigt uppskattat i alla sammanhang. Men de får ta mig som jag e :P

har juh vetat och insett att kyrkan är en väldigt stor del av människornas liv här, men när jag får höra att folk går till kyrkan VARJE söndag och helst varje dag efter jobbet funderar jag på vad de lägger sin tid..

Som bekant är jag inte särskilt gudfruktig av mig, men kan ändå förstå en viss tro men att gå till kyrkan varje vecka :S det tror jag inte ens större delen av de religiösa i Sverige gör. (eventuellt de som tillhör sånna där läskiga sekter då..)

och håll i er - här kommer det värsta:

jag blir alldeles svimfärdig och får svårt att andas när jag får veta att sånt här fortfarande pågår.. hallå - det e 2010 nu!

De betalar tionde (den som var riktigt uppmärksam i skolan vet vad det innebär)

För er andra - de betalar 10% av sin lön varje månad till kyrkan!!!!!!!! :O (här skulle jag nog pluggat tillbaka BanditRock i öronen..) detta var något jag vet att de sysslade med på 1400-talet när man även hade adel, präster, borgare och bönder men inte faan trodde jag att det fortskrider.

Mina följdfrågor efter informationsgivande var:

But why?
Före eller efter skatt?
Är man tvungen?
Vem vet att du betalar 10%?
Kan man fuska?

sen avslutade jag det hela med att berätta att de gånger jag varit i kyrkan i stort sett kan sammanfattas på mina fingrar och tår.

kanske inte ska prata så mycket men tycker väl ändå att de borde få lära sig något om hur det fungerar i den moderna världen. Eller hur?

____________________________________________________________________________________

"you know you are from Sweden when you don't really consider silence a problem in social situations"

det e det fler nationaliteter som inte gör - ex. singaporeaner som skulle kunna tiga någon till döds, vi känner oss juh lite obekväma iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0