fasoner

fruktansvärt less är jag nu på det här eländiga vädret. har ingen lust att gå ut över huvud taget!! det e bara fuktigt, hett, molnigt och regnigt hela tiden.. Jag vill ha sol. Har inte kunnat ligga vid poolen på 3 veckor :O min tidigare lite halvbruna hy har nu förvandlats till det vanliga kinesiska = gul/vit/genomskinlig :(

idag om 7 veckor hoppas jag på att få åka härifrån för en stund, det ska bli sååå underbart med en paus - känner mig väldigt irriterad på allting för tillfället.

t.ex. förra veckan var jag på en Indonesisk restaurang med en Indonesie som jobbar på kontoret. När maten var serverad frågar jag om jag kan få något annat än de obligatoriska gaffel + sked, jag bad om att få en kniv alternativt ett par pinnar. Ingetdera ägdes av den restaurangen.. Märk väl - det var en riktig restaurang vi var på, ingen soptipp. Jag finner det ganska svårt att skära kyckling med hjälp av en sked :O vette faan hur de gör på det här stället.

Det e inte bara det att det inte går att skära, men enligt vanlig hederlig uppfostran får man lära sig att sked används endast till soppa, alternativt gröt (fråga Ribbing också), vid riktiga måltider används kniv och gaffel - av många anledningar. Jag skulle väldigt gärna vilja se en av dessa människor på en middag i Sverige när det e dukat med kniv och gaffel, kanske flera stycken till och med. Hur skulle de då bära sig åt? hihihihihihi

av ovanstående anledning, bär jag numer alltid omkring på ett par disposable pinnar i min handväska! :) inte e jag rådlös iaf :P

tror jag har avverkat ämnet tidigare men kändes inte som om jag hade fått fram min ståndpunkt.. :) nu vet ni: kniv + gaffel eller pinnar är det som gäller för den som bjuda mig på mat.

Ni kanske förstår att jag behöver komma härifrån och ladda upp mina, nuförtiden lätturladdade, batterier.

ha en fortsatt skojig dag därhemma i sommarvärmen! ska också sola när jag kommer hem och grilla och äta massvis med filmjölk och keso och prata i telefon med alla jag vill prata med, VARJE DAG!

Puss o Hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoho! Tankte bara saga hej! Vi ar i San Diego nu, kom hit idag!

Hade bra sa hors vi pa mailen nan dag da vi har mer tid!

Love you <3

Pusspuss fran lillan

2010-07-08 @ 01:14:46
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0