Bus

I det här landet äter man inte godis/chips som snacks, utan nedan är en av alla de konstigheter de plockar i sig om de är sugna (vilket är väldigt ofta).. :S


Någon som ser vad det e?

Jag kan berätta att den som tittar riktigt noga kan se att det är två småfiskar, ni kan se ena ryggraden iaf, stjärtfenor samt andra fenor - huvudena är tyvärr inte synliga på denna delikatess. Dessa har friterats i olja och täckts kryddats med chili =) vad sägs? något jag ska köpa med mig hem till familjeunderhållningen på tv på fredag kvällarna?? Kanske funkar bra med ett glas vin..vitt/rött?

I fredags var vi till Arab Street och busade...vad händer då där?


Joo, två blonda ljushuvuden sätter sig tillsammans med Singapore's MENA-befolkning på en uteservering och röker Vattenpipa :) då kan jag stryka det från attgörainnanjagdörlistan - Check!


Vår var kryddad med "peach", vi beställde det och när de kom med den efter länge och väl fick servitören frågan av oss vilken smak det var. Han röker och röker men kan inte komma fram till det..till slut frågar han vad vi beställt. Vårt svar = peach (dumt) varpå grabben utbrister - "This is peach, this is very much peach"  :), in my ass att det var. Spelar ingen roll vilken "smak" det var, för det var skojigt att testa iaf. Kanske inget jag kommer tillbringa alla helger med framöver men rolig upplevelse - särskilt i den miljön.

Senare under natten kom vi också på hur man nyktrast och billigast klarar sig från en fredagkväll i Clarke Quay: Gå till en pub, beställ något att dricka. Sitt och vänta i 30 minuter och gå sedan därifrån eftersom de fortfarande inte serverat drickat. ;) toppen va?
______________________________________________

6 veckor idag, nedräkning pågår på hög nivå vill jag lova! Biljetterna är tom requestade, igår :) nu är det bara att hålla tummarna. Vårt lokala kontor i Pakistan ber till Allah om att jag ska få åka så det känns mycket tryggt! :P

Kyss o Adjö


Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Skall du åka till Jämtland Lina?

Kramar från Mona-Lisa :-)

2010-07-18 @ 14:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0