*suck*

hade tankar pa att fordjupa mig lite i fotbollsmatchen igar (Spanien-Tyskland 1-0)genom att titta i de tva storsta tidningarna i Singapore. Tidning nr 1 visade sig inte ens ha nagon sportsektion! :O var e jag? Tidning nr 2 visar sig ha en sportsektion pa 1.5 sidor..men utover detta behandlar de aven amnet fotbollsVM pa forstasidan med rubriken: "The Netherlands to final", dvs matchen som gick i Tisdags. Jag vill val inte lasa om Spanienmatchen imorrn heller...snacka om att komma med gamla nyheter!! Tror de att by tomorrow nagon fotbollsintresserad mojligtvis har missat resultatet pa onsdagens match? 
 
Oj vad jag hade velat telepatera mig sjalv till Madrid igar. Tank att sitta pa Estadio Santiago Bernabeu tillsammans med nastan 50.000 andra manniskor och se Spanien ga till VM-final for forsta gangen, Ever! Jag kan inte ens forestalla mig stamningen och kanslan det maste ha varit dar. Moreover ar juh Spanjorerna lite mer kanslosamma och passionerade an vad vi svenskar ar ocksa sa det lar juh inte ha gjort det hela mindre stamningsfullt!!
 
tur att VM snart e over sa jag slipper ha mer angest over vilket land jag valde att bosatta mig i... ;)
 
and work continues (nagon annan gang ska jag beratta om Lau Pau Sat som jag besokte igar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0