Mitt dagliga tidsfordriv


För ett tag sedan var det någon som undrade vad jag jobbar med, tänkte berätta det nu. Nu när jag i allra högsta grad vet! =)

då jag inte vet vem personen ifråga är vet jag inte vilken nivå jag ska lägga det hela på men det blir low-level..för dagisbarn :P

Vänligen ha överseende med de fina översättningarna från engelska till svenska jag använder mig av.

International Air Transport Association, IATA är mitt företag - eller ja, inte mitt men flygbolagens. Vi är en icke-vinstdrivande organisation som ägs till 100% av 96% av de Internationella flygbolagen. I Singapore har vi vårt Regionskontor för Asia & Pacific (från Pakistan till South West Pacific Islands).

Divisionen jag arbetar inom heter IDFS - Industry Distribution & Financial Services, vi är den största divisionen som utvecklar Standards, Infrastruktur, Produkter samt Program som gör att flygbolag och Rese/Cargobyråer har möjlighet att erbjuda global högklassig service. :D:D:D

Min avdelning heter Ackrediteringen och vi är runt 8 pers. Min roll är Assistant Manager.

Arbetsuppgifter: (här kommer det intressanta) ;)

- Policy Guidance/Resolution Governance i Asia & Pacific
- Ansvarig för Cargo Conference issues i hela regionen
- SME (Subject Matter Expert) inom Cargo i hela regionen
- Samordnar alla Cargo Conferenceämnen från hela regionen inför den årliga Globala Cargo Conferensen som hålls i Mars.
- Medverkar på industry meetings inom Cargo i de olika länderna, tillsammans med de aktiva flygbolagen samt de lokala Cargobyråsamarbetsorganisationerna där beslut tas om Resolutioner och Regler som ska gälla i det landet.
- Guidar våra lokala kontor som finns i varje land gällande ALLT! (ikväll var det den muslimska begravningsritualen som avhandlades).
- Samordnar den årliga finansiella utvärderingen av cirkus 800 Cargo & Resebyråer i Pakistan.
- Ser till att alla Cargobyråer i Pakistan uppfyller de Dangerous Goods Regulations som IATA har fastställt.
- Om någon Cargo eller Resebyrå i Pakistan flyttar eller byter namn är det även jag som sköter detta.
- Två månader om året genererar jag dagliga, veckovisa samt månatliga rapporter som skickas elektroniskt till alla flygbolag. (hatar denna arbetsuppgift - lyckligtvis fick jag juli också som självklart är den längsta månaden på hela året, MEN således bara en (1) dag kvar) =)

Ovan innebär också ständig jour, är det lördag och mina kollegor i Pakistan vill prata med mig om hur mycket skolorna i Singapore kostar ringer de såklart. Svensk och vänlig som jag e så berättar jag självklart allt om det Singaporeanska skolsystemet (nu är väl Lina inte den bästa personen att ringa om man har frågor om skolor i Singapore men tydligen tycker de att jag ska kunna det)

Tänk er att kommande fyra (4) veckor ska allt ovan ske samtidigt!!! :O inte undra på att jag inte kan sova på nätterna...

ska testa nu iaf, sen jag packat träningsväskan.

Godnatt på er och hoppas ni e nöjda med det lite långdragna svaret men ingen IATA gör är lätt att förklara med tre (3) meningar. 

Sweet dreams              
                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0