lördag

varför måste Magdalena Ribbing ha semester?..i en månad dessutom :O har ju lyckats framkalla ett litet beroende av hennes spalt. som sagt, det där med lång sommarsemester är väldigt svenskt!! på vårt avdelningsmöte på jobbet igår diskuterades det onödigt länge att en av våra kollegor i Australien skulle ha 5 veckors semester, mina kollegor och min chef undrade HUR någon kunde godkänna en sådan semester. Jag höll mig från att berätta att den i Sverige som inte tar 5 veckors semster kan anses vara lite konstig :D (kanske håller på o kommer från det lite nu dock..)

vem lägger förresten ett möte kl 16-17 på en fredageftermiddag, ok om du visste att mötet bara skulle räcka till 17 men det här särskilda mötet sträckte sig till framåt 19:30. 30 minuter av dessa diskuterades restauranger, till slut var jag tvungen att be de fortsätta mötet - bara för att folk i allmänhet inte har något liv här!! Nu ska jag väl inte påstå att jag har supermycket till liv här och jag stannar gärna längre på jobbet MEN inte på en fredag för att några tycker om att prata om totalt oviktiga saker på möten.

Ovan känns väldigt IATA. (förutom i Madrid där produktivitet var ett av ledorden, där avhandlades aldrig något utöver det som var viktigt och gällde alla). När jag blir Chef tänker kommer inga av mina möten vara långa och utdragna - kvick liten sammanfattning bara.

what to do today? Fotbollen börjar juh inte förrän om 11,5 timme :( när det väl e helg och jag får sova huuuur länge jag vill, vaknar jag såklart efter inte ens 6 timmars sömn.. Tänkte att jag kan väl gå ut och roa mig med något då, men icke sa nicke när åskan börjar dundra och regnet ööööööööser ner. För att ni ska få en uppfattning om hur mycket det regnar här i år så har det denna Juni regnat 240 mm jämfört med Juni 2009 då det regnade 20 mm. Blir väl till att krypa tillbaka till sängen då och fortsätta läsningen av min allra sista bok!

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0