heart attack, again!

jag vander mig i badrummet nar jag gjort av med tandborsten, ska ga ut och kla pa mig. Vad star da inte pa min vita matta utanfor badrumsdorren? Jo sjalvklart, den storsta och mest glansande kackerlacka jag nagonsin har sett..med grymma tentakler staende utat.

Jag skriker och gor ett av mina, vid det har laget, valkanda krumsprang och en halv sekund senares stod jag pa sangen!! Jag har andan i halsen och funderar vad i helvete jag ska gora nu, till det hela gor att kackerlackan hann forsvinna under den halva sekund det tog att hoppa upp pa sangen.. Det e scary att se en men det e annu mer scary att veta att det finns en men inte var den finns.

Jag var pa vag till gymmet och tankte inte tillbringa morgonen pa sangen sa tog mod till mig att hamta mina klader iaf. Och sen far jag plotsligt syn pa den igen.. Jag minns min Rumanska kompis berattelse om nar hon dammsugit upp en kackerlacka hemma hos sig. Jag hamtar min dammsugare, satter igang den och gar loss pa kackerlackan. Sjalvklart rymmer den men jag flyttar omkring moblerna den har forsvunnit bakom och tillslut har den ingenstans att ta vagen - an in i min dammsugare!! (hoppas jag, for den var bara borta helt plotsligt..!!)

Tank om den overlever inne i dammsugaren? Kan nagon kolla upp det? Kan nagon komma hem till mig och byta dammsugarpase for det har jag da rakt ingen lust med.. :S  

Sa om mina grannar undrar varfor jag e uppe och skriker samt dammsuger klockan 06 pa morgonen sa vet ni varfor :P



Tro inte att det var nog med det. Nar jag kommer till jobbet funkar inte min laptop - 40 min senare anlander var IT-avdelning. Jag tror juh till min fasa att alla mina dokument ar borta, men som tur var kunde han bara switcha harddisken till en ny dator. :) tack for det!! sen funkar inte min dockningsstation samt ej heller min stromadapter! Till raga pa allt, spillde jag ut en halv kopp med te over mitt skrivbord och mig sjalv...... Hur ska denna dag sluta? Overkord av lastbil kanske...

Wish me luck!

Nu ska jag borja jobba, klockan ar 10:30, jag har varit har sen 08:30 :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0