X, Y & Z

hahahaha - nu har jag precis bevittnat ett gäng människor (spanjorer såklart) ha en mycket intressant diskussion om sina pyjamaser.. :D:D:D:D alla mellan 25 och 30 år! :O alla iklädda den ena gräsliga nattklädseln efter den andra... en rosa och rödrutig, en marinblå med stort mussepiggtryck på bröstet och den tredje rutiga blå/vita byxor med grå t-shirt till.

X till Y: Z gillar verkligen din pyjamas
Y till Z: jasså, så pass - det var kul att höra
X till Y & Z: jamen, den e juh jättefin
och så fortsatte det....
Lina: I am out of here, can't stand a grown-up conversation about pyjamases. Kommer drömma mardrömmar om pyjamaser när jag e färdig här.

yesterday at the office, we had an especifik escanario where an espanish person ehad to ehave a etraining with us in einglish...hihihi we can make fun of theeese people forever :P skojigt när man e ett gäng utlänningar från olika delar av europa som alla bor i här och upplever exakt samma saker hos spaniardsen oberoende av varandra. Ibland kommer en spanjor in i samtalen och försöker hävda motsatsen - vilket inte brukar lyckas så väl eftersom vi e ganska många :)

nu vill jag snart kunna berätta var jag kommer att ta vägen om 1-2 veckor, kan säga så mycket iaf att det blir ett annat ställe än Madrid..men på torsdag/fredag ska jag nog kunna ge lite mer info :P

Ser också mycket framemot onsdag då mor med man anländer och vi ska ha två dagars (jag är ledig) sightseeing i Madrid innan avfärd till Barcelona där några fler ur syskonskaran dyker upp :)

alldeles för många glas vin till lunchen idag kan jag lova...fick titta med ett öga för att kunna läsa vad som stog på skärmen på eftermiddagen :P några fler glas på aw:en satt också mycket fint - så fint att jag före 9 tog mitt pick och pack och drog - annars skulle det sannerligen bli en repris av förra helgen igen och det pallar jag inte med för tillfället.

Nu väntar istället en natts SKÖN sömn, utan väckarklocka - gym imorrn och lite shopping ska jag väl också hinna med. P ska laga lunch till oss...vad det blir ska bli intressant att se :S or not (?) eftersom hennes dagliga kost består av att ett paket Frosties Choklad och en kopp mjölk!! :O eftersom hon e på diet :S well well

oh, nu blev det långt igen - sorry

men vi hörs snart igen!

godnatt och sov gott alla - och ha en lovely helg (löningshelg om jag inte minns fel) här refereras aldrig till det faktiskt!

Puss o Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0