lycka


helt klart en av mina favvisar!! färgglatt och dant..

lycka en vanlig onsdag mitt i veckan:
* sova nästan 8 timmar (händer mas o menos aldrig) och vakna pigg & utvilad (nåja)
* haft den skojigaste dagen ever på kontoret. kan vara ganska kul när människor efter fem månader faktiskt börjar prata med varandra!
* 2h lunch due to inefficiency at the restaurant

tur det bara e en spanjor runt vårt bord eftersom de har lite svårt med humorsorten ironi som vi nordeuropeer använder oss av! :P

Lina: "Idag var jag så less så jag nästan tog livet av mig"
Spanjor: "Oh really? For sure? Men hur gick det?"

mindre skojigt en vanlig onsdag mitt i veckan:
* ngt kröp innanför tröjan (det kändes faktiskt såå) och Lina ger ifrån sig världens skrik, hoppar upp från stolen och kastar av sig tröjan (tänk kackerlackeeffekten eller annat otrevligt kryp)
* en av mina carlosar lämnade idag IATA efter nästan 2 år
* det SPÖregnar ute och jag måste gå till affären (fast det regnar så e det fortf kvar lite snö :S - inte kommit underfund med hur det funkar här ännu)

I Sverige betyder regn att det e så pass varmt att vattendropparna inte fryser och bildar snö, och då är vattnet alltså varmare än snön och tar med sig snön bort, särskilt eftersom mängden snö inte är mer an 1 cm..

Ngn som kommer ihåg:

vattenmoln som faller ner
som regn och snö som smälter ner
och rinner i snabba bäckar
som glider fram i älv och flod
vilar i blank 
sjö eller skummar ut i haaaavet
solen värmer hav o sjöar
fukten stiger upp mot himlen och bildar
vattenmoln som faller ner......


Un beso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0