X vs Y - omröstning i kommentarerna

London VS Singapore

pros and cons

London                                                         
+ ligger i Europa
+ skulle få ett skojigt liv (tror jag)
+ skulle lära mig prata engelska ordentligt
- mindre kvalificerad tjänst (bold minus)
- regnigt & grått


Singapore
+ en bra position som Assistant Manager = mycket bra för min framtida karriär (bold plus)
- väldigt långt borta
/ jobba och leva i en helt annan kultur
- långt kontrakt
+ sol & bad
+ skulle leva i mitten av en annan del av världen med ett stort utbud av möjligheter till utforskning
+ helgerna kan tillbringas på en vit sandstrand i indiska oceanen
- skulle antingen bli gripen för dråp efter max 2 månader due to långsamhet hos befolkningen
+ grym erfarenhet
                                                                      
Tänker jag karriärmässigt så är Singapore ett MYCKET bättre alternativ, men tänker jag levnadsmässigt är London ett bättre... :S

Decisions decisions decisions - som dessutom måste fattas idag!!

kom igen nu - alla uppmanas att rösta i kommentarsfältet.......hade varit så mycket enklare om de hade ringt och sagt att jag inte fick tjänsten i Singapore. Kändes dessutom så eftersom intervjun gick mycket dåligt (enligt mig). Inom en timme ringde dock HC GVA och sa att uppenbarligen hade det gått mycket bra och att jag nu stod inför ett val!! SKIIIIIIIIIIIIIIIT

HJÄLP

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror att London blir ett bra val. Plus att det blir enklare att åka hem, du behöver nog inte ha så lång framförhållning i London jämfört med Singapore :)

2010-02-04 @ 17:28:29
URL: http://fridalarzon.blogg.se/
Postat av: Mona-Lisa

Nej du Lina :-)

Nu är du alltför lik lilla Pappsen...

Det är DU som måste göra ett val....

Det är ju mellan två mycket bra saker....

Och vi alla kommer ju och hälsar på dig vart du än bor.....

Vad vill ditt hjärta?

Jag tycker att du är en mycket modig kvinna förresten :-)

Stor kram Mona-Lisa

2010-02-04 @ 21:22:43
Postat av: Pappa Bengt

Röstar på Singapore :-) Det finns många fler plus än dom du räknar upp...

2010-02-04 @ 21:24:58
Postat av: Ann

Ta Singapore, vilken chans !!!

2010-02-05 @ 09:18:42
Postat av: banni

Singapore FFS! London finns ju kvar.. dessutom har du glömt den stora fördelen att det blir betydligt roligare för mig att komma och hälsa på i Singapore :D För att inte nämna hur grym du kommer bli på Singaporska ;) Engelska är ju liiiite 2009 :D Allvarligt talat tror jag att det är större risk att du ångrar dig om du inte åker dit än om du gör det... Ses imorrn!! Pussar

2010-02-05 @ 10:43:39
Postat av: Anonym

Har du bestämt dig än Linsylus?



Jag måste också hålla med Banni och säga Singapore, om jag ska rösta....håller dock med ML om att du självklart måste och kommer bestämma själv oavsett vad vi röstar. Men tänk Singapore, kan knappast bli bättre enligt mig om man vill bo utomlands. Bo i ett om man jämför med övriga Asien väldigt ordnat land..det är det land i Asien med högst levnadsstandard. Men ändå mitt i struliga Sydostasien och nära Indonesien för all del.

Å andra sidan kan du ju hoppas på att få avancera i London om du skulle ta det jobbet ist.



Men, sen har dom sjukt snygga bilar i Singapore, där måste man minst ha en porsche för att vara med i gamet. Så jag förväntar mig en raggarrunda när jag kommer! Osså kan Du sitta på Raffles o dricka Singapore Sling varje kväll!!..Inte dumt!

Ha så kul nu med alla som är och hälsar på i Spain.



Love you! <3

Pusspuss

2010-02-05 @ 19:14:00
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Johanna

Wow vad häftigt Lina!! Vilket lyxigt val =)



Svårt att ge några råd, även om jag själv blev väldigt tänd på det där jobbet i Singapore. Har svårt att tänka mig att du kommer ångra dig oavsett vad du väljer. Det kommer bli världens upplevelse båda två!



Hur långa kontrakt är det?



Massa kramar

Johanna

2010-02-06 @ 13:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0