where are we?

vilka omtumlande dagar det har varit..helt underbart och intensivt och så skönt att ha nära och kära så nära.

mor med man i Madrid från onsdag - torsdag seightseeing i Madrids fina kvarter. hälsat på David Beckhams förra hus...eller hus och hus - PALATS, bildbevis - se nedan:



vin och tapas har varit mottot, både gällande lunch och middag och resten av dagarna...från sängen till matbordet till sängen. Vet vem som ska besöka gymmet imorrn iaf :P

Lördag var väl inte sällskapets turdag...missat flyg från Madrid till Barcelona :O (ngn gång ska väl vara den första) jag gjorde nog också flygvärdinnornas dag med min fråga strax innan landning. När vi köpte våra nya biljetter eftersom vi inte kunde boka om de gamla var det Barcelona vi skulle till. Jag skänkte inte en tanke till att det finns en flygplats 20 min utanför staden och en 2h bort..dit typ RyanAir flyger. Väl uppe i luften är detta ngt jag kommer på och tänker att det vore väl helt underbart om det var så att vi skulle vara tvugna att frakta oss från Girona också!

Min fråga: "Excuse me, where are we landing?" möttes av ett skratt och en förklaring att de bara flög till El Prat (Barca) och inte Girona.. :) ngt som gick bra iaf!! Detta var inte det enda som hände: Alex och Alex som flög från Oslo via Amsterdam förlorade sitt bagage halvvägs också.. :O Tur iaf att Johanna & Alex kom fram i tid till matchen, trots att de bytt dag bara sådär - från söndag till lördag! taskigt för de som bokat resa till söndagen..

Matchen var iaf grymt händelserik med Zlatan spelandes från start - men lat som han e lyckades han inte med så mycket mer än att missa ett nästintill öppet mål :P Leo Messi däremot e en som är värd att kallas fotbollsspelare, 95 minuter där han ger gärnet hela tiden...han fick juh dessutom göra första målet för Barca! :) 2 röda kort delades ut, även dessa till Barca, men trots 8 spelare mot slutet så lyckades de vinna med 2-1 :D:D:D:D:D Bra jobbat grabbar!! Camp Nou var också riktigt grymt att besöka. Känslan när man stegar in på arenan och ser detta gröna enorma fält omringat av närmare 100.000 laktarplatser är enorm och måste bara upplevas.

          



gänget ute på strapats

 
de har ansikten också :P


please note the swedish flag in the top :D

helgen avslutades helt underbart med middag och vin och drinkar på Obama - till det hade vi två stycken helt underbara engelsmän som spelade den bästa livemusik jag hört på lääääääääääänge!!!


Alex fastnade visst inte på kort igårkväll!! :S

2,5h sömn senare var det till att studsa upp och dra till flygplatsen för att flyga tillbaka hit till Madrid och två dagars jobb! aldrig önskat mer än imorse att de aldrig skulle öppna dörrarna till planet så jag slapp vakna och gå ut. Har på ett underligt och med ett lite väl skakigt och hoppande hjärta överlevt denna dag utan större missöden.

Nu väntar dock en god natts sömn - det e jobbigt med främmande, hinner med det mesta utom att sova..!

men till min älskade: TACK för en alldeles underbar helg. Kändes bra att avsluta med detta, nu kan jag dra varsomhelst!! (nästan)

Sov gott

PUSS



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag informerade ju er om det här med att de kan byta matchdag bara sådär.....anledningen till att Steve P aldrig säljer fotbollsbiljetter tillsammans med flygbiljetter.... :P Men skönt att det inte tillstötte bekymmer för er!!

Pusspuss

2010-02-08 @ 22:42:55
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0