natt o dag?

ja, vad är det för skillnad egentligen? för tillfället skulle jag önska jag hade en säng på kontoret så jag slapp ödsla tid på att gå dit och hem.. träningen får jag bestämt börja om med nästa år :(

om en vecka är jag på flygplatsen, på väg till Philippinerna - känns mycket avlägset om jag tittar på allt som måste göras innan dess. (jag väljer dock att inte titta..)
för tillfället ägnar jag någon minut åt att kolla var Montreaux ligger, det enda jag vet är att det e ngnstans i Schweiz. Men eftersom jag ska åka dit i slutet av Januari kan det ju vara bra att kolla lite närmare :) flygbiljetterna ska vara bokade på fredag! :O var flyger man? ännu en sak på listan över sånt som ska göras SNARAST! ligger visst vid kusten till ngn sjö iaf..jag som hade föreställt mig en alpstad ;)
jag överlevde åtminstonde fredagsmötena och gick i hyffsad tid för en aw vid åttasnåret. min chef föreslog däremot innan jag gick att vi skulle stanna kvar och skriva minutes från 7 timmars möte på kvällen, då protesterade Lina och sa att hon gör det i helgen istället.. (viskar till er att jag inte hade klarat en endaste kvart till på det där stället då!)
iaf så sitter jag som pliktskyldigast igår och skriver ett draft till minuteserna, (istället för att ligga vid poolen och sola i ett helt underbart väder). ett mail dyker upp från min chef och vi har en liten dialog..
Praba: vi kommer bli grannar
Lina: vad coolt, flyttar du in i samma byggnad?
Praba: nä, mittemot
Lina: jaha, tufft - är det fint där
Praba: japp, fast det finns ingen tennisbana, har du det?
Lina: nä dessvärre ej - men du får väl skaffa en tennispartner då som har tennisbana
Praba: det är det jag håller på med nu, det är prio 1 - före skriva minutes från mötena i fredags!
Lina: vilken tur att jag skriver minuteserna då så kan du i lugn och ro leta efter en tennispartner
Praba: That's what friends are for!!!
Lina: hahahahahaha
Vad säger man? i just love this man! :) it doesn't matter att han ger mig jobb för tre - han e så go o härlig så det gör inget!
det minsta de kunde göra var iaf att ge mig en ny dator - och det fick jag! i fredags, så nu har jag tre datorer på jobbet, det e väl därför de tycker jag gott o väl kan jobba för lika många personer. Den e heeelt ny och fin och inga smutsiga kineser har pillat på den :P
Den e ganska snygg iaf. Dock något gram tyngre än den förra men långt mer spacig och snabbjobbande :P så det får det vara värt!
nu ska jag kolla lite på flyg till Schweiz innan jag intar sängen.
Godnatt och God Lucia!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0