budgetterminalen

har i Singapore forsoker de minsann inte forskona ngt inte - aker man med low cost airlines sa far man minsann flyga fran Budgetterminalen ocksa..jojomensan, den heter verkligen sa! :S

ikvall har vi varit pa en riktigt grym restaurang - den ligger pa 70:e vaningen pa ett hotell har i stan, Equinox var namnet, dresscode och extra kostnad for fonsterbord, men oj sa fantastiskt det var. Tank att sitta vid fonstret pa denna hojd och blicka ut over Singapore's skyline i solnedgang. Till det serverades vi en sjurattersmeny samt massvis med god dryck (snurrar bara liiite i skallen nu). Vad vi inte visste var att kocken ar svensk och har en norsk assistent. Servitoren varan fragade om vi ville prata med kocken och sa visar det sig att hans pappa kommer fran Jamtland, ostjamtland tom! :D:D varlden ar da bra liten..
Anyway, det var huuuuur amazingly incredible as it could be. Jag var dock tvungen att skynda mig ivag efter 3 timmar vid bordet for att hinna hem och hamta min vaska och ta mig till flygplatsen - saklart inga taxisar lediga dar jag holl hus, norpade till slut en mitt i en korsning, hem och slangde i lite klader i vaskan samtidigt som jag rinde efter taxi:
efter 5 minuter i ko kommer svaret: - no taxis are available for the moment, please try again later
jojo, men det var ju nu jag ville (behovde) aka taxi lixom - inte senare! halla, mandagkvall efter 22 - what's the problem? alla julklappskopande singaporeaner kanske..
nu sitter jag iaf pa flygplatsen och SKULLE ha varit i luften i snart en timme - dock blev planet forsenat i timmar, vilken tur att jag stressade som en idiot for att hinna hit. Tur det iaf finns internet att tillga, aven taxfreebutik, en godisbutik som jag lansade samt seveneleven =)
Hur var det med min halsovecka som skulle starta idag? Vi sa imorrn va? :P
Nu blir det iaf Philippinerna och forhoppningsvis en STOOOOR sol de narmsta atta dagarna!
Hur har ni det sahar dagarna fore jul i Sverige?
god JuL sahar dan fore dan fore dan fore dopparedan
tror bestamt mor tog ett gang vackra bilder med nikonen pa maten..to be displayed!
adjo




singapore will never be the same..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0