words are not enough..

det kommer bli valdigt svart att beskriva det har med ord..

allt borjade redan pa flyget till BKK, det var fler an oss som tog samma rutt med CX. jag fick fragan: e du fran London eller Rotterdam? Sverige, svarar jag varpa fragestallaren utbrister: "Dar har ni manga muslimer!!" Vi ar alltsa okanda. Anade redan att dessa manniskor skulle vi traffa pa senare under resan ocksa.

Mycket riktigt, i CX business lounge i Bangkok, som de oppnat bara for Karachiflyget (det enda som gick saa sent), traffar vi pa dessa personer igen. Och inte bara de - eller om vi sager sa, manga traffade pa oss dar. Var juh inte svart att gissa var vi skulle.. :S och nar de ser mig har de juh alltid en oppningsreplik - tydligen en sport att gissa var jag kommer fran.

Bestmade oss mycket snart for att inte saga vad vi jobbade med och var vi skulle bo etc. Jag har juh dock valdigt svart att vara otrevlig mot folk jag inte kanner och kan inte bara ignorera om de for en helt vanlig konversation. Det var faktiskt kvinnor dar ocksa - alltsa: de far resa, vissa hade inte ENS en sjal over haret, en salig blandning kan jag saga men ingen sag direkt underkuvad ut.

SLUTSATS: ett vänligt folk! (but don't trust anyone)

efter fem trakiga timmar i loungen, visserligen med en massa champagne och vin fick vi antligen aka vidare. Jag och Soke Fong Wong bytter plats pa bada planen och salvklart tilltatlade flygvardinnorna oss med korrekt namn anda :P de e inte helt blasta iaf..

en man stannar upp i gangen och fragar mig hur lange vi ska vara i Karachi - typ en vecka sager jag varpa han fragar "du kanske vill komma hem till mig pa middag da?" nja, svarar jag - vart schema for veckan ar ganska spackat sa det blir nog tyvarr svart att hinna med! men shit, de ar inte direkt blyga av sig.. :S

inflygningen over Karachi var MORK, inte manga lysen tanda i denna 20-miljonersstad!

pa airbridgen, alldeles utanfor flygplansdorren stod tva diskreta herrar, delegater fran Cathay Pacific, nickade at oss (de behovde inte gissa manga ganger vilka de vantade pa) fragade efter vara pass och drog ivag med oss i slaptag. Fort gick det, jag hade kunnat hangt pa utan vidare men Soke Fong Wong som aldrig gar i ett par skor utan 15 cm hog klack samt har halften sa korta ben som mig hade lite problem sa vi fick ta det lite lugnt. Han gick direkt fram till tullen och tog oss sedan ngn bakvag - sta i ko?? knappast!! :) vaskorna var redan pa bandet nar vi kom och de tog hand om allt och ledde oss ut genom den vantande och skrackinjagande folkmassan och ut pa "flygplatsparkeringen" = lerigt falt.

80% av mannen e kladda i vita nattlinnen och har en knytnaves langt skagg!

de fick nagot ut av det iaf de tva mannen fran CX som eskorterade oss, de kunde smuggla ut en liter sprit obemarkt som alla fick tro var varan. Vi brydde oss inte sa mycket om det, sa lange det inte skadade oss sa kunde de lika garna fa ngt ut av det ocksa :D vi sag hela affaren och det var oerhort spannande, nu ar det juh sa att muslimer inte ar tillatna att dricka alkohol sa man kan juh undra vad de skulle med denna till ;) undrar hur mycket personen pa utsidan fick pynta for flarran?

var airport-pickup fran hotellet lyckades hitta oss ocksa, varpa jag sa att den skulle juh varit avbestalld av vara kollegor..massa tjafs dar vi diskreta holl oss i bakgrunden. CX personal vek inte fran var sida mer an i 5 sek nar spriten skulle avlamnas och overlamnade oss till var pakistanska kollega.

Mindre an 10 min tog det fran flygplanet till att vi var pa parkeringen - bor tillaggas att da akte vi tva unga kvinnor pa egen hand in i ett land vars namn borjar med: Islamic Republic of..

30 minuters bilfard senare var vi framme vid hotellet...denna historia berattar jag mer om ikvall.

som sagt - svart att forklara med ord, maste upplevas pa egen hand for att fa kanslan

kan bara tillagga att jag sovit som en prinsessa i en sang som passar 4 pers och har aven intagit en lovely frukost (pa egen hand da asiaten foredrar att sova hela dagen tror jag)

Klockan ar nu 7 min over tolv och jag ar uttrakad - men inte direkt sa att man kan ga ut och ta lite kort :S

hors senare - detta blir for langt och trakigt

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0