slutet

hmm..var visst ett tag sedan - tappade nog gnistan för att blogga i samma ögonblick som jag slutade göra allt förutom att tre saker som börjar på S (=sova, spy, skita) those words come out better in english btw..

sista dagen i Karachi förflöt på bästa sätt och fastan (deras, inte vår) bröts på samma sätt som föregående dag = Buffet. (tror det var torsdagens fastebrytare som satte krussiduller i mig :S)

på väg till flygplatsen köpte vi två kartonger mango samt 5 kg basmatiris, riset var till en av våra kollegor´- don't worry ska inte gå o bli vegetarian!

VIP servicen var där nu också och tog oss från parkeringen genom incheckning, säkerhetskontroller etc. Vi kunde stå kvar i andra änden av hallen vid incheckningen - detta e tydligen ett sånt land där om man känner någon så kan man komma undan det mesta.. Lite läskigt också med tanke på att man inte vet vad som släpps igenom kontrollerna bara för ett handskak och en hälsning. 

Väl framme i loungen tänkte vi att nu sitter vi här tills vi ska gå till planet - men då kommer vår eskort med uttalandet, "jag kommer tillbaka och hämtar er om 2 timmar och tar er till planet" (bör tilläggas att mannen opererat benet två dagar tidigare och blivit tillsagd att inte jobba på minst 8 dgr, han var extrainkallad bara för att eskortera oss) vi sa att det e lugnt, vi fixar det - åk hem du! Då ringer han vår kollega i Karachi och han får förklara för oss att Cathay-mannen måste "finish his duty" (=se till att vi kommer säkra fram till flygplanet där flygplanspersonalen kan ta över) 

hade en mycket speciell toalettant där i lounge, mycket scary - men det e lite svårt att förklara i skrift så det får bli en skojig berättelse när jag kommer hem istället.. :D bara påminn mig, påminn mig även om när jag skulle gå på toa i flygplanet mellan Bangkok och Singapore! det skrattar vi fortfarande åt.. vanor och trötthet sätter sina spår! ;)

Så på utsatt tid kommer han således tillbaka för att eskortera oss sista biten. Tydligen tar det 20 min per person i vanliga fall att gå genom näst sista säkerhetskontrollen, mannen muttrade något om IATA och pekade på oss och vi behövde inte göra något, våra väskor söktes inte igenom etc. Jag fick ta med hur många vattenflaskor jag ville :) det enda vi var tvugna att göra (twice) var att gå in i en hytt till en lady i slöja och klänning och hela kittet samt plasthandskar :O man har juh sett diverse filmer.. Men behandlingen var ganska mild och hon kollade bara utanpå kläderna att vi inte hade vapen eller ngt sånt. (sån där kroppsvisitering som sker in public i vanliga fall..)

Infor sista kontrollen ser jag en kö på 25 pakistanier i pyjamas och tänker att suck, detta har jag ingen ork med...vi behövde inte heller!! :) vår man gick bara rakt fram till vakten och pekade på oss o mumlade IATA som vanligt, vakten tittade inte ens i våra pass och hela kön öppnade sig och vi slank förbi. Nästa steg var gaten där han överlämnade oss i flygplanspersonalens händer som lovade ta hand om oss och se till att vi fick gå på först. Efter 10 minuter fick vi minsann kliva på planet - allra först! :D

VIP behandling utan dess like. Detta är tydligen lätt ordnat i sub continent länderna, tror dock inte det skulle funka lika bra i Singapore eller Europa eller ngt annat väl fungerande land - som tur e! Men vi var nöjda och glada och kände oss som prinsessor. När vi kom till Bangkok saknade vi vår man som bar våra pass och biljetter och visade vägen samt såg till att vi slapp köa etc. Tänk så fort man vänjer sig vid bekvämligheter! ;)

En resa jag sent kommer glömma!! Tack alla inblandade
_______________________________________

först idag jag kunnat dricka eller äta något som stannar kvar på ett tag så min energinivå har inte direkt varit på topp.

lyckades släpa mig ner till kontoret i 2,5h idag för ett möte.. hårtvätt - näe, hårband dolde det perfekt (folk trodde dock att jag hade bandage..) :P


vapen, det kan man juh hitta i vilken stad som helst - t.o.m. i Ostersund tills for nagra ar sedan


sma sota barn pa vag fran skolan


you see, they do respect women :)

Nu ska jag aterga till min huvudsyssla - att sova!

Hors om nagra dagar nar jag e manniska igen.

PUSS & KRAM

(btw, min kollega sa till mig idag att nasta vecka aker jag hem - helt ofattbart, nasta vecka! :) dock alldeles for mycket som ska goras innan dess..och denna lilla paus var inte medraknad i planerna.)


Kommentarer
Postat av: Anders Jonsson

VIP allstå! Fy va härligt =) Vill höra allt när vi träffas nästa gång, får krya på dig sålänge! Du har inte tid o vara sjuk, o det vet du ju!

2010-08-16 @ 15:39:57
URL: http://lifebyanders.blogg.se/
Postat av: Tessan

Fin blogg :)

2010-08-16 @ 15:55:31
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: Albulena

Mina syskons nya musikvideo har kommit ut :) Kolla min blogg och lämna gärna en kommentar :)



Stör jag, så radera bara kommentaren :)

2010-08-16 @ 16:06:02
URL: http://aalbuuleenaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0