security

det ar en hel procedur for att ta sig in pa hotellet..

please follow the steps as per below


Hunden ovan foljd av tva hart bevapnade officerer stoppar bilen framfor en bom och en uppbuktning med taggar. bagagen ska oppnas och hunden gar runt hela bilen och sniffar (knappast efter knark..)






Har har hunden nosat klart och bommen fallts upp samt hindret fallts ner - step 1 check!


har soks hela bilen igenom med hjalp av en konstig laserkamera, saklart finns aven en bomm samt ett hinder fran marken med taggar pa - step 3 check!



Har gas framforvarande bil igenom med hjalp av laserkameran = step 2!



detta bestar bara av detta hinder som star upp ur marken samt ett trafikljus, vi maste dock kommendera bilen att hoppa over.. :S nejda, nar vi narmas oss och de bestamt sig for att vi e grona falls det ner - step 3 check!


hotellentrén, har scannas allt bagage och vi sjalva gar genom en sakerhetskontroll som pa flygplatsen - step 4 check!

smasvart att vara effektiv har omkring. alla byggnader i.e kontor, butiker, shoppingcenter etc har en sakerhetskontroll och nagon som kollar igenom alla ens tillhorigheter! tur de iaf forsoker gora stallet lite sakert..

_________________________________

Inte nog med att jag har fatt tillbringa en vecka i Pakistan, utan idag startade aven Ramadan. detta innebar att vi ikvall akte ivag tillsammans med vara tre kollegor pa kontoret har for att bryta fastan tillsammans med de. Det ar soluppgang samt solnedgang som styr hela proceduren - idag fick "iftar" intas 19:12, imorrn blir det 19:11 etc. Det ar heller inte valfritt om man vill bryta fastan vid denna tidpunkt utan det ar obligatoriskt. Alla har typ kex etc i bilen om man skulle bli fast i trafiken etc just vid detta ogonblick.

Ikvall akte vi iaf till hotell Ritz Carlton vid havet dar en enorm buffe serveras. atandet inleds av iftar som bestar av dadlar, samosas etc for att foljas av 5 minuters bon innan resten av malet intas.

Imorse vaknade jag vid 04:30 av boneutroparen samt av att det var fest ute i korren, de hade da precis avslutat sin frukost och gick och la sig ngn timme till!

btw "break the fast" ar vad man kallar det nar man far borja ata pa kvallen, undrar var ordet breakfast kommer fran??? :P vi ater det dock pa morgonen :)

     

   
Inte direkt sa att man nagonstans kan tro att detta ar i Pakistan..

________________________

Dags att packa, klockan e snart 12 pa natten och imorrn ar det utcheckning :( jag vill inte aka hem!! Har det battre har an i SIN. Nu maste jag borja laga mat och agna tid till trakiga sysslor :S aja, bara en vecka to go - kan overleva.

For ovrigt sitter jag pa flyget pa vag till Amsterdam om exakt tva (2) veckor! :D

Lyckonskningar till alla for en icke otursam Fredag 13 imorrn. Tur att vart plan lyfter 00:25, alltsa ar datumet pa vara biljetter Lordag 14 Augusti! :) annars vet jag inte riktigt.. Fredag 13:e samt 11 September samma ar hade varit mer an jag hade klarat av i ett flygplan.

Pussar till alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag drömde en mardröm om oss inatt, du och jag var i Pakistan och du hade en bebis osså försvann du när du skulle hämta våra grejer nånstans efter att vi hade gått in på hotellet... :( Hoppas allt är bra med dig Linsy! Saknar dig. Pusspuss

2010-08-15 @ 01:33:36
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Anders Jonsson

Vilken säkerhet du! Jag vill också dit! Verkar ju hur spännande som helst, hur blev det med shopping för din del? kramar

2010-08-15 @ 15:23:50
URL: http://lifebyanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0