mot nya äventyr

imorrn 13:30 lyfter vi från Changi och 2,5 timme senare dimper vi ner i Bangkok - där tänkte jag göra lite taxfree-inköp samt njuta i business loungen i 5 timmar innan vi åker vidare 5,5 timmar mot slutdestinationen Karachi i Pakistan.

Ovan sker med hjälp av Cathay Pacific och business class biljetter :) kommer nog inte gå någon större nöd på mig och min kollega...so far iaf :S

det har den sista veckan varit en del oroligheter i Karachi och största möjliga försiktighetsåtgärder har satts in för att se till att vi kommer safe fram till hotellet. Så snart planet tagit mark kommer en delegat från Cathay Pacific ta hand om oss och eskortera oss genom tull och immigration, bagagehämtning och han kommer inte lämna oss förrän vi blir mottagna på andra sidan av personal från IATA i Karachi.

Bör tilläggas att ovan kommer ske mitt i natten, 23:30 lokal tid på en lördag (!) därefter får vi skjuts till vår nästa boning, Sheraton, av IATA's personal som även blivit tillsagda av Country Managern att ta hand om oss på söndagen också.

Hrrrmmm..jag är väl inget större fan av detta arrangemang men antar att under sådana här omständigheter är det bara att acceptera att bli omhändertagen. Är nog lite för självständig för att vara våp och bara vänta på att någon ska fixa allt åt mig..



Nästa lördag eftermiddag kommer jag hem!

Kommer uppdatera flitigt här under vistelsen - inte direkt varje månad jag får åka till Pakistan och kommer såklart dela med mig av erfarenheten :D

sköt om er och titta in ofta för uppdateringar!

pusspuss

p.s. har redan kikat in underhållningen och ska iaf se Remember Me BKK-KHI, läste boken för ett tag sen. E den för mesig kan jag alltid se Iron Man 2 (knappast lika troligt dock..) men oj så nördigt det var på SIN-BKK, för kort för filmer så de har bara tv-program. Hey - gossip girl eller one tree hill vore väl då en hit, men nejdå - då har vi 10 olika kinesiska tv-serier på kantonesiska med kinesisk subtitle.. :O dynga - tur jag har datorn med mig samt har inhandlat en sprillans ny sudokubok :D:D:D:D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att höra att du kommit fram. Håll dig borta från folksamlingar så ska det nog gå bra!

Ett nytt mail från lillan kan väntas under morgondagen.

Love you

pusspuss

2010-08-08 @ 02:26:23
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0