mission accomplished

huvudsyftet avklarat - ett mote med flygbolag och resebyaer! detta foregicks saklart av diverse politiska spel dar vi bland annat igar var till Ordforandens kontor PIA (Pakistan International Airlines) for att forklara hela alltet for honom och att undvika fragetecken under motet.. Andra fick ocksa vissa saker klargjorda for sig innan motet.

Val har pa hotellet vagrar halften av Resebyraernas representanter komma in i motessalen pa grund av den andra halften av Resebyrarepresentanterna.. :S tillaggas bor att de tillhor alla samma organisation - TAAP (Travel Agents Association Pakistan).

forsok sedan fa denna grupp manniskor att enas om beslut.. :S det gick ganska vilt till men vi blev anda tillsagda efter motet att det gick sapass lugnt till tack vare att vi var dar!! :) Tank er 20 vildingar, varav halften i pyjamas, sitta och skrika at varandra - godisskalarna tomdes ut pa bordet och anvandes som askkoppar och en snubbe kravde att fa ata smorgasar och pommes under tiden motet pagick (utover det te med tilltugg som serverades)!

____________________

ikvall har Ramadanmanen visat sig, vilket innebar att imorgon 05AM till 7:30PM far ingen muslim i hela varlden ata ELLER dricka nagot - denna sjalvsvalt kommer sedan att paga i en hel manad.. :I innebar aven att inga restauranger ar oppna dagtid, sa idag blev room service middagen tva ratter, varav en i take away lada for lunchen imorgon. Hotellet serverar iaf mat som vanligt och vi normala (som hon i frukostrestaurangen uttryckte sig) kan ata som vanligt! Dock inte in public fast vara kollegor har lovat att vi kan ata pa kontoret iaf :P

Oj, vad mooody jag skulle vara, kanner humoret vara pa vag at fanders om klockan narmat sig 14 innan jag haft tid att ata lunch - som fallet varit de senaste dagarna.. Innan klockan blivit 19 skulle jag nog ha haft ihjal varenda manniska i min omgivning och tank - inte ens vatten far man dricka! :S Country Managern uttryckte dock idag att de forsta dagarna (innan man vant sig) forsoker man halla sig ifran varandra for alla ar ganska lattretade ;)


mycket vanlig syn pa Karachis gator, dock brukar de vara lite mer fulla, folk hanger ut genom "dorrar & fonster", sitter pa taket, haller i varandras pyjamaser etc..


bbq i mandags, grillad kyckling med en massa goda kryddor och sa HUMMUS saklart :P kan nastan inte bli battre (forutom room service laxen da saklart)

Nytt forsok imorrnbitti att besoka gymmet, min sang ar alldeles for skon for att odsla en endaste minut pa nagot annat an somn :P (tur jag inte vet hur mycket jag vagde nar jag akte hit..) :D hotellivet ar doden

Godnatt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0