Händelserikt

idag har jag fått mitt permanenta kontrakt med IATA :) tydligen ville de behålla mig efter provanställningen. Om jag inte missminner mig totalt är detta allra första gången jag har ett helt permanent anställningskontrakt - ingen tidsbegränsning, inget konsultjobb - en fast anställning :D

för er som inte lyckades svara rätt på tidigare frågor, ingen som gissade ens dock, så kan jag berätta att på lördagförmiddag tar jag mitt pick och pack och flyger till Pakistan. Ska till Peshawar och hjälparbeta för röda korset efter översvämningarna där uppe..

Eller så inte, men till Pakistan ska jag, men kommer hålla mig i de södra regionerna i.e. Karachi - en liten tolvmiljonersstad. Ska bli oerhort spannande och jag ser faktiskt fram emot det. Det jag e lite orolig över är att på torsdagen den vecka jag och min kompanjon e där drar Ramadan igång, vilket innebär att ingen mat serveras mellan 05:30 på morgonen och 19:15 på kvällen :O hur hade de tänkt att vi skulle överleva? Jag tänker bunkra under de tidigare dagarna och sen åker vi juh hem på lördag så det ska förhoppningsvis gå bra.

Sheraton kommer bli min nästa bostad, där jag tänker göra mig riktigt hemmastadd :D:D Känns bra att det är under ordnade former och vi har ordentliga försäkringar med IATA.

Det är dock lite fööör mycket att dona med såhär de sista dagarna på hemmaplan. Jag skulle gärna önska mig 4 fredagar denna vecka så jag hinner catcha upp med allt annat också. Menmen..jag har juh faktiskt snart semester så om jag jobar ihjäl mig nu i några veckor gör det nog mindre. Imorrnkväll om 3 veckor kommer jag stå på Changi med min väska packad och hoppas på att det finns någon plats till mig på flyget.

Fick frågan hur man kunde kommunicera med mig när jag e i Pakistan häromdagen, det finns internet även där kan jag då lugna alla med så kontakten blir nog inga problem.

Burqan är inköpt, vet inte om det e ngn ide att packa ner bikinin för användande i hotellets UTOMHUSPOOL (!) hur tänkte de när de bestämde sig för att inrätta en utomhuspool i Karachi? :P

Ikväll skyndade jag mig från jobbet före 21 för att hinna till IKEA, måste juh såklart ha med mig lite svenskheter till IATA kontoret. :) Ballerinakex, Annas pepparkakor och Ahlgrens bilar blev det. Svårt dock att veta huruvida de kan äta de eller inte eftersom vi inte använder oss av Halalmärkningen i särskilt stor utsträckning.. :S (förutom i Karlstad då :P)

Sova snart! (åtminstonde försöka)

Puss & Godnatt


Kommentarer
Postat av: Banni

Grattis till att du har fått fast jobb!! =)Och du, jag känner mig inte orolig för att Karachi ska överträffa Kronoparkens Halal utbud.. Tur att jag tagit med dig och botaniserat på AVM så du känner dig hemma där borta! Puss

2010-08-05 @ 13:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0