helg igen

bilden nedan visar vad jag vaknade upp till igar..star och borstar tanderna och far syn pa denna varelse. vad gor jag? oppnar dorren till resten av lght saklart sa den har en mojlighet att ta sig ut fran mitt rum! :O slutligen kan jag juh inte ha koll pa den for jag maste gora mig av med tandborsten och dra ivag - och efter 3 sekunder i badrummet e den borta nar jag kommer tillbaka. Det e inte en trevlig kansla, vetskapen om att den troligast e kvar har inne ngnstans men jag har ingen aning om var. Pa golvet nedanfor har jag ett par hoga stovlar som jag inte tanker satta ner en fot i iaf innan ngn har kollat sa att det inte ligger en hel odlefarm dari. Jag gillar juh de thailandska odlorna, de som later sa mysigt och som haller sig utomhus samt e radda for manniskor. Den har var mer an san dar acklig sak som e nastan genomskinlig och ser valdigt slajmig ut. Exakt sanna som det vimlade av pa Bora Bora :O en som inte e radd for manniskor och som en natt satt pa min ta nar jag vaknade upp... :S


kan tillaga att jag inte sett den ngt mer men ar mycket forsiktig innan jag tar ett steg eller tar pa mig ngt kladplagg, funderade allvarligt igar pa att packa ner mina saker och forvara de pa kontoret tills jag far flytta!! :P vet dock inte om det skulle vara sa uppskattat... :)

Igarkvall var jag pa mitt forsta InterNations event!! En mycket trevlig tillstallning med fullt av manniskor som faktiskt var pratglada..vi var for enkelhetens skull alla utrustade med namnlapp! me like :D Det fanns aven alkohol och jag fick drack tva glas vin (idag har jag en latt huvudvark!! :O) trevligt i all ara, men efter att ha upprepat vissa saker 93 ganger borjar man bli lite trott i kaften om jag ska vara arlig, standard:
* var jobbar du?
* vad e det? (eftersom storre delen aldrig hort talas om IATA, fast asiaterna ar duktiga pa att veta vad det e trots allt, men det var inte sa manga sanna dar)
* hur lange har du varit har
* var bor du?
* ar det inte jobbigt med varmen?
* osv.....



pa fragan:
-"Jag ser att du e fran Sverige, men var?"
vet jag inte riktigt vad jag ska svara nar jag ser att snubben jag pratar med kommer fran Mauritius (!)


ingen dag forran igar har jag verkligen varit i stort behov av Fredagsvinet!! mote med chefen sent pa fredag eftermiddag som drar ut pa tiden och kommer inte ivag fran jobbet forran 19 - skulle traffas for eventet 1930 och da skulle jag hem med grejerna samt duscha och kaka forst! :O tur det e billigt med taxi :P stressad e jag saklart och da hade det juh suttit fint med ett glas vin samtidigt som man kletar pa sig lite smink. Men har hor det inte till att alltid ha minst tva flaskor vin pa kylning (ska bli andra bullar nar jag flyttat) sa man tager vad man haver:


en liter Absolut Mango som jag inforskaffade pa taxfree nar jag kom hit. nostalgi, det faktum att mango ar min favvofrukt samt att jag aldrig testat denna sort fick mig att kopa en flaska som jag har i bokhyllan! och ngn gang ska den val komma till anvandning. sa ett glas, och ett sugror och lite sprit fick bli mitt stand-in fredagsvin (inte sa det finns ngt att blanda med direkt)

___________________________________________________________________

Har regnar det som vanligt nar det e helg sa jag vet inte riktigt vad jag ska forstro tiden med idag, funderar pa att ta mig en tur till IKEA och kopa lite nodvandiga saker. (omojligt att kopa typ husgerad pa andra stallen. vagrar ata pa tallrikar i hardplast med aluminiumsked och aluminiumgaffel) porslin e tydligen inget vanligt material har :O

Som jag onskar att jag varit i Madrid idag och fatt njuta av stamningen och alla manniskor och allt. Inte skulle juh saken blivit samre av att jag inte bodde mer an en spottloska fran Santiago Bernabeu.. Det jag talar om ar alltsa returmotet i La Liga mellan Real Madrid & Barcelona - kallas i allman folkmun for El Classico. Det kommer bli en sjukt spannande match som kan vara avgorande eftersom lagen har lika manga poang och det skiljer ett mal i malskillnad till RM's fordel!

njut av helgen gott folk! Vad sysslar ni med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0