kulorna rullar

nu har jag borjat forsta allt jag last om att det e sa valdigt dyrt att bo i Singapore... :S (damn, trodde jag skulle klara mig undan)

ok, hyror - det hade jag juh redan markt
gymmet - vill ni veta att det kostar 900 pix per manad, och forsta manaden 1700!! :O har dock inte bestamt mig annu angaende det, maste radgora med lonen forst :P (han forsokte sig pa att det e kaffet for tre veckor pa Starbucks - mitt svar "jag dricker inte kaffe och verkligen inte pa Starbucks" - men om det nu var sa att jag var addicted to Starbuckskaffe sa kanske jag inte skulle vilja ge upp det tre veckor av fyra varje manad! :S

Igar kopte jag tandkram for min borjade ta slut och vill inte sta dar utan en morgon - gissa vad en tub helt vanlig Colgate tandkram kostade...jo men 45 spann! :O vad kostar de pa ICA: 12,50! Saklart det fanns billigare, men det var juh nagra hemmagjorda varianter som kineserna sakert satt ihop med olika orter... Jag kor pa med Colgate och far val bita i det sura applet. Inte direkt sa att jag vill se ut i kaften som befolkningen har gor - antagligen till stor del av brist pa vanlig tandkram fran smabarnsaldern.

sist men inte minst - har hittat bade laktosfri yoghurt och sojayoghurt..men lat faktiskt bli att kopa, dar sa hjarnan min nej!! 30 kr for EN san dar yttepytteliten som man behover minst tva av :O *hmpf* iaf ingen som kommer behova fundera pa vad ni ska bjuda mig pa nar jag kommer hem pa besok. jag kommer att leva pa fil och yoghurt till frukost, lunch och middag - utan invandningar tack! :)

men resten ligger hittills pa vettig niva..iaf om man valjer att lagga sina maltider i en foodcourt eller ett hawker stand, pa riktiga restauranger drar det valdigt fort ivag - men det e det vart ngn gang i veckan iaf, oftast lite mer socialt ocksa an att slanga i sig maten som i en skolmatsal!

det var dagens tankar fran Singapore

hejhopp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0