jeeeij

heeey, idag blev jag faktiskt glatt overraskad. tva manniskor har pratat med mig och varit trevliga :)

Igar, Langfredag, hade jag min egna lilla paskmiddag..kopte lax (forsta gangen sen jag kom hit, inget jag kommer ha rad med till vardags men vid speciella tillfallen :P), eftersom ugnen e trasig fick den bli ra..med quinoa! smaskens var det

stog utanfor Sim Lim Square (teknikens mecka) i latt duggregn och vantar pa att det ska bli gron gubbe..da tornar det upp en kvinna med paraply bredvid mig och erbjuder sig att dela det med mig :P (sa juh att de tror att man forsvinner av lite vatten) sa borjar hon prata med mig, fraga var jag kommer ifran och vad jag gor har osv. vi gar tillsammans over gatan och surrar! jag blev sa glad, det bevisar att alla inte ar superotrevliga och osociala :D se vad lite som kan gora en pa bra humor. mitt arende till Sim Lim var att kopa ett nytt batteri till min gamla telefon som slutade funka av ngn konstig anledning :S nu behovde jag den iaf nar jag aterigen har tva telenummer. Hittade mitt batteri for 200 pix och blev annu gladare. NU FUNKAR MIN LILLA ALSKLING IGEN!! :):)

Traskar darifran och gar forbi en loppmarknad nar annu en manniska tilltalar mig :) vi surrar lite och han erbjuder sig att han kan visa mig runt pa marknaden nasta gang jag kommer forbi. han har ett stand dar och hackar tydligen dar varje dag.

Pa vag till bussen tanker jag och smaler inombords...det har kommer sakert bli toppenbra sa smaningom!! galler bara att halla humoret uppe vid jobbiga tilfallen och grava ner sig i Andra Avenyn :)

3 manader har jag fatt hort att det tar...tur att det bara e 2 manader och en vecka kvar da :P

jag har min egen kalender:
* om fyra veckor - flytta weeeeeeeeeeei
* om atta veckor - mamma kommer weeeeeeeeeeeeei
* Juli - eventuellt aka till Geneve (eeey, it's Europe)
* Augusti/September - eventuellt aka pa semester till kara Svedala

och dar tog den slut...som ni ser ar den inte riktigt sa fullbokad, men har atminstonde ngt skojigt att se framemot en gang i manaden! Det racker sa lange ;)
om ngn vill fylla pa kalendern ar ni mer an valkomna!! :P

har nedan bjuder jag pa nagra bilder fran omgivningarna

  
dessa fargglada sma stugor ligger mellan min nya lya och kontore

           
minst 6 vaningar hogt med baaaaaara elektronik..(Sofia, har skulle du vara)

        
loppmarknaden och min van :P                         sahar ser det ute pa gatorna i Little India 

Imorrn ska jag ata lunch med tva kollegor pa en Brasiliansk BBQ Restaurang... *mums* det innebar ocksa att jag far se en, for mig, outforskad del av staden :)

Trevlig Paskafton allesammans! fatt tva paskpresenter i ar ocksa ;) - ett samtal fran pappis pa skartorsdagen och ett fran johanna o mamma pa langfredagen.

Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0