flytt

tur jag inte e en handfallen kvinna som inte kan reda sig sjalv ;)

12 kollin lyckades jag samla ihop till infor kvallens flytt! taxi bestalldes och punktlig var den, men sen kom taxichaffisen och skulle lasta in packningen i bilen. Vad borjar han med i bagagen tror ni? inte var det da det tva stora resvaskorna iaf utan det var den lilla kassen med sangklader :O

snabbt som attan var jag dar och sa at honom att vi maste borja med de andra, jaha - sager han och borjar lasta i den midre av mina vaskor, jag sager att det e nog bast att ta den storsta forst! sen tycker han inte att den andra far plats..joda sager jag, det gar alldeles utmarkt bara du tar bort den dar hinken du har staendes dar.. Mannen ser ut som ett fragetecken och utbrister: "men var ska jag stalla den da?" - jaa, svarar jag, vad sags om inne i bilen - detta far jag upprepa tre ganger innan det gar in riktigt och han flyttar pa hinken och jag kan enkelt lagga ner vaskan! vilket satans mähä sager jag bara.

vägen kunde han inte heller, och jag har juh varit har tokmanga ganger men anda fick jag guida hit honom! passade ocksa pa att fraga honom var han kom fran (eftersom han inte forstod vanlig engelska) och fick mig da en forelasning om att i Singapore tillats minsann inte utlanningar vara taxichaufforer = han var infoding! jag funderade pa att fraga varfor han inte kunde engelska men lat bli for resans frid - annars kanske han hade satt av mig ngnstans halvvags..

nu ar jag iaf har, mitt efterlangtade nya rum, tom sa gulligt av Onkel Sam (han heter visst sa) att lamna farsk frukt i kylen till mig :) istallet for Mr/Mrs till aldre manniskor sager man har Uncle/Auntie - well, inte jag da...det kanns inte sadar riktigt korrekt! :O

for ovrigt ar folk valdigt duktiga pa adressera mig Ms HELA TIDEN. det gar mig ganska mycket pa nerverna, sarskilt pa telefon nar jag ex pratar med banken: Yes Ms Lina, var det ngt mer Ms Lina, Vad kan vi gora for dig Ms Lina, Vad tror du om det Ms Lina osv osv - ni far mer vettigt sagt om ni skippar skitsnacket! ingen effektivitet dar inte :/

nu ska jag badda min sang (redan gjort, men jag tror jag foredrar mina egna lakan som jag vet e tvattade sa gott det nu gar i kallvatten) och sa var det hartvatt pa schemat ikvall igen - suck

sen ska jag bara sova riktigt gott och invanta morgondagen = FREDAG!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0