chockartat

igar var vi ickeasiater fran kontoret ut och at middag pa en, i Singapore, valrenommerad Skaldjursrestaurang och fortsatte efterat till nagra drinkstallen - supernajs!! :) bortsett fran en sak (eller tre): servitorer/servitriser.. vi (3 st) sitter vid bordet och ska bestalla, det jag och Kathi vill ata ar saklart "out of stock" far vi veta nar vi bestaller. Ok sager vi, da far vi val hitta ngt annat da. Hitta ngt annat for mig innebar att jag far en chans att titta igenom menyn igen, inte en asiatfjant som garna vill bestamma at mig. "Do you take spicy?" (det e sa de sager har, inte do you eat etc) "yes" svarar jag, mattligt road for jag anar val vad som komma skall..."then you take this" foljt av en forklaring pa singlish dar jag inte ens forstar vad huvudingrediensen e! Nej sager jag, jag har inte bestamt mig annu. "Do you take sweet and sour?" ar nasta fraga, "Yes" sager jag men innan jag hinner fortsatta blir hans svar: "then you eat this", jag som blir trotsig for att jag inte far bestamma sjalv: "I like sweet and sour but I don't want it now!!!" och sa fortsatter det..tills jag antligen lyckats fa en sekund i lugn och ro och hunnit valja nagot.. maten var god och allt forlopte fruktansvart bra anda tills vi skulle betala. Jag skulle betala allt med mitt kort - och servitrisen (vars ovriga uppgift endast var att fylla pa folks vattenglas) kommer tillbaka med tva kvitton som jag ska skriva under.. Jag fragar vad det andra e, varfor jag ska skriva pa tva kvitton. Hon tittar konstigt pa mig, sager inget utan pekar pa raden dar jag ska satta min signatur, jag fortsatter att fraga vad det e och varfor jag ska skriva under tva! hon pekar pa raden och pa beloppen och sager ngt vi alla tre tycker later som SIM, vi tanker - jaha har det ngt med chippet att gora, sa vi alla tre sager va, hon upprepar SIM, SIM och pekar pa beloppen och raden (den har manniskan e 30-40 bast) - jag fragar va? da kommer det: S-A-M-E bokstaverar hon (varpa vi alla faller ut i gapskratt) jo, jag ser att det e samma svarar jag, but why? hon sager, what? jag svarar pa samma satt som hon gjorde: bokstaverande W-H-Y? till slut orkar jag inte langre, var bara saaaaa roligt - tror dock inte hon njot lika mycket, utan skriver pa de tva kvittona. hon gar och vi forsatter garva och jag kan lova att vi inte lamnade ett ruttet ore i dricks (det lagger de dessutom alltid pa anda - 17% pa alla priser) Varfor satter man en manniska i servisen som inte kan gora sig forstadd pa engelska - har ingen aning om var hon kom ifran men hon sag asiatisk ut iaf!! men med tanke pa att engelska (?) e ngt ALLA pratar har sa var hon sakert lite efterbliven. Vidare till en mexikansk restaurang dar vi drack en kanna frozen mangomargarita, mucho gotto! dar hade de en supertrevlig servitris som antagligen var fran mexico eller ngt sant, for asiat var hon da inte! men allt gick toppen utan missoden har. Nasta stalle och vi bestallde vitt vin pa en bar vid floden. Kanske bor tillagga att har nar man sitter vid ett bord pa en bar sa betalar man innan man gar - alltid! vi far vart vin serverat av en asiatgrabb saklart (vi sitter mer eller mindre i markniva och han star upp), nar han stallt ner glasen mumlar han ngt och star kvar, (vi tanker att han sager val "hoppas det smakar eller ngt") men sa star han kvar sa jag fragar va: han utbrister: 28 dollar (hogt och utan foljt av ett please eller sa) javisst, det var val inte sa vi hade tankt att inte betala men vanligtvis sa laggs val en nota pa bordet........ men han far sina pengar och traskar sen bort! tack och lov, och det blir nog inga fler glas vin pa det dar stallet heller :) det var var kvall det!! :D:D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0