chew, chew, chew

eeey, larde mig ngt igar ocksa..ngt MYCKET valbehovligt da mitt medtagna lager borjat sina.. Som bekant ar det forenat med boter att tugga tuggummi i detta land och aven att salja denna skapelse! Sistnamnda var juh inte ngt som jag tankte pa nar jag lamnade civilisationen utan tog bara med mig vanlig konsumtionsmangd for ett par veckor. Ngn av er skulle under denna vecka fa bli min forsta fornodenhetsskickare - hade inte beslutat mig annu for vem.. Men igar under var ickeasiatiska dag blev jag informerad om att det visst gar att kopa tuggummi har. Pa apoteket (men bara de dar man kan kopa meducin ocksa) Man far ga till receptdisken och fraga snallt..sen blir du ombedd att skriva ner ditt namn och passnummer i en loggbok. Du kan ocksa fa fragan vad du ska med det till, da det bara far saljas av medicinska skal - Nar ar det medicinskt att tugga tuggummi?? 

Min fraga - vad gor de med dessa listor? Ges de till tullen som kommer att ta upp detta med dig nar du lamnar landet, "jaha - under dessa 7 manader har du kopt 18 tuggummiaskar, nu far du bota!" ah, det tror jag val anda inte...men ska snart testa mig pa inhandlandet sjalv :P glad iaf att mojligheten finns. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Linsy, ett tips är att se på Solsidan på youtube istället för tv4play, där kan du se alla avsnitt, hela!

PUSS

2010-04-05 @ 23:14:44
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0