vände & tillbaka

ngt har iaf gått bra idag och det var när jag tog min översatta Universitetsexamen och resterande ansökningshandlingar och på egen hand begav mig till spanskaskolan igen. De accepterade min ansökan och i slutet av veckan får jag reda på huruvida jag kom in eller inte. Dör inte om jag inte kommer in, då kan jag göra ngt roligare än att plugga 3 timmar varje vardag :P Men såkalrt vill jag juh lära mig språket......delvis därför jag e här!

dock vände min tur tillbaka snarast då jag besökte en av de små angenäma matbutikerna på vägen hem...tog såklart och krossade en kryddburk som en annan tant skulle köpa :/ blev rabalder och uppståndelse - rann blod från mitt finger och där står jag och kan inte göra mig förstådd, ej heller förstå vad alla andra säger. Avböjde vänligt men bestämt en omplåstring med orden: "mi casa es muy cerca" Vill helst inte att ngn ska pilla i mina sår i onödan!

sammanfattning: denna dag har gått i oturens tecken för mig, blir väl en dusch och tidig säng ikväll och hopppas jag vaknar på rätt sida imorrn för så här vill jag inte ha det ngt mer. Nu kom det än mer skit när jag läste jobbmailen..can't no one understand me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0