still alive

no flu yet, as far as I concern!

Idag har jag faktiskt, for forsta gangen sen ankomsten, fatt ett ordentligt mal mat till lunch pa restaurang :P Jag har inte ett stort hal i magen - the feeling is amazing.

ledighetsansokan=inlamnad - tror dock chansen e ganska liten att jag ska fa ledigt over jul och nyar..de har en massa knappa regler har om att max 20 % far vara borta samtidigt :(

en annan knapp regel som IATA España ocksa anvander sig av e att eftersom de ar en SAAA Internationell Organisation sa har vi per automatik inte ledigt pa Spaniens roda dagar :O utover 25 dec & 1 jan. Daremot om jag tar ledigt dagen fore eller dagen efter en rod dag far jag ledigt aven den roda dagen "gratis" - dvs utan att forlora semesterdag for den! Vem kom pa denna roliga regel?

Daremot har IATA en massa andra battre regler, t.ex. om jag ska gifta mig far jag 15 gratisdagar, 1 dag om ngn annan ska gifta sig i min familj, 2 st om jag ska flytta, 3 om ngn i min narmaste familj ska opereras etc. Plus det faktum da som jag redan upplevt: Ingen karensdag vid sjukdom och 100% lon hela sjukdomstiden :D

nastan sa att jag skulle overvaga en liten sjukdom over Jul och jag far avslag pa min ansokan - verkligen inget jag med min arbetsmoral gor till vardags men inte vill jag fira Jul sjalv i Spanien heller... :P

T-34 min till hemhoppning :D

Kommentarer
Postat av: Elin

Du får se till att skaffa en grabb och sedan boka in bröllop hemma mellan jul och nyår, då kanske du kan få nyttja dina 15 dagar runt då för smekmånad! = Problemet löst! ;)

2009-09-02 @ 22:46:21
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad söt du är, hemhoppning! :P

Ser att du har fått till länkar oxå, bra jobbat! =)

Puss

2009-09-02 @ 22:50:03
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0