ny

igår kväll kom jag på en alldeles utomordentlig idé..när jag kommer hem ska jag köpa en present till mig själv!! det ska bli en alldeles ny dator. denna har nu överlevt 2,5 år och en uppsats så det tycker jag att jag kommer vara värd!! :D

ni som kan mer än mig om sånna saker kan juh redan nu få ta och spana in några tjusiga modeller..jag kan inte säga så mycket om vad den ska kunna/ha för funktioner, dock kan jag hinta lite om vad den inte ska ha/göra:

* ta 10 minuter på sig att starta
* ta ytterligare fem minuter på sig att starta en webläsare
* firefox ska gå att använda även i Spanien, inte bara skit IE
* för min egen convenience så kan den gärna väga lite mindre än 10 kg

skulle kunna tänka mig att ett större ram-minne skulle kunna råda bot på en del av dessa problem, men då e en helt ny dator både bättre och roligare, och inte minst snyggare

för övrigt längtar jag mest till helgen, då händer massa skoj och så längtar jag till nästa torsdag för då kommer min mammis!

12 October är det faktiskt Día del España - nationaldagen, tänkte skriva att det e dags att jag lär mig Marseljäsen nu, men det var juh helt fel land...

La Marcha Real:

Gloria, gloria, corona de la Patria,
soberana luz
que es oro en tu Pendón.

Vida, vida, futuro de la Patria,
que en tus ojos es
abierto corazón.

Púrpura y oro: bandera inmortal;
en tus colores, juntas, carne y alma están.

Púrpura y oro: querer y lograr;
Tú eres, bandera, el signo del humano afán.

Gloria, gloria, corona de la Patria,
soberana luz
que es oro en tu Pendón.

Púrpura y oro: bandera inmortal;
en tus colores, juntas, carne y alma están.


Abrazos


Kommentarer
Postat av: Elin

hon låter som en dröm att bo med ;P

2009-10-01 @ 08:00:17
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: anna

Köp en mac.

2009-10-03 @ 12:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0