något utöver det vanliga

oh my vilket lakarbesok..vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag aldrig sett maken till privatklinik tidigare! :O Spenderade 1,5 timme i trosor och bh (pa de sjukhus jag tidigare besökt har läkarna rodnat, skämts och bett om ursäkt när de försynt frågat om jag skulle kunna ta av mig byxorna - för bövelen, det e juh i norra delen av benet jag har ont, klart som faan jag kan ta av mig byxorna).

Här var det inget snack om saken, lite bändande, lite vridande...var har du ont? jag pekar och han sprutar (!) i mig ngt intramuskulärt medel i varje del av benet där det gör ont. Ni kan ana en som var lite skraj när den arbisk-spanska mannen (det var bara han och jag på kliniken) tar fram och gör iordning sprutorna som jag skulle kunna tro var sömnmedel eller ngt. Låt det verka i fem minuter, var har du ont nu? pekar och han gor iordning en ny spruta för samma behandling av det stället och så fortsätter det några vändor.. :P

En gång i veckan ska jag nu komma tillbaka för samma treatment, i fyra veckor...fråga inte vad han sprutade in i mig men underverk gjorde det visst, för jag gick därifrån - eller gick och gick, sådär lagomt konstigt gick jag väl när jag hoppat på kryckor i 3,5 vecka!! ont gör det inte, och nu har jag tom överlevt en promenix till el supermercado.

Min undran e juh om det verkligen blir bättre av detta eller om det bara är tillfälligt så länge detta medel har verkan. Ska bli spännande att höra vad kära mor har att säga om saken när jag får tillfälle att berätta för henne om innehållet i denna "infiltración" som jag fick.

Medan jag låg där kunde jag inte annat än skratta åt hur placet såg ut, och jämförde det med de svenska sjukvårdsinrättningarna! :)  Bildbevis finnes:


     Notera 2litersflaskan med Glenfiddich längst ner till vänster!!


Ska bli spännande att vakna upp imorrn och känna om det fortfarande e bra. Säger då det, de har alltid dunderkurer utomlands!! :D så mycket restriktioner i sverige. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha!

2009-09-09 @ 22:47:38
Postat av: Helena L

Hahaha,

2009-09-10 @ 18:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0