debatt

http://www.dn.se/ekonomi/jobb/ringfingret-avgor-om-kvinnan-far-jobb-1.948393

Barbara Stcherbatcheff har frågat sina forna manliga arbetskolleger, nu chefer, om hur de rekryterar.

- De säger till mig att om de har en man och en kvinna med likvärdiga meriter så tittar de på kvinnans ringfinger. Har hon en ring anställer de mannen. Om hon ändå inte är gift, men är snygg, då väljer de mannen, säger hon.

Hmmm..vad ska vi gora at detta tjejer? Se riktigt skabbiga ut pa nasta anstallningsintervju? (tanker de att risken da e valdigt liten att man traffar nagon och drabbas av plotslig barnlangtan)  Ta av oss forlovnings/vigselring vore juh ngt..

sjalv tycker jag dock att det alltid gar battre pa en anstallningsintervju om jag ar lite uppkladd och kanner mig, for stunden, positivt installd till mig sjalv. det tror jag ocksa att den eventuelle arbetsgivaren noterar i ens uppforande och om man visar att man anstrangt sig lite infor intervjun, inte gar direkt efter gymmet oduschad och med traningsklader pa. Vissa jobb kan dessutom krava av dig att du ar representabelt kladd, och det ar da viktigt tror jag att visa sin framtida arbetsgivare att man kan representera foretaget (for det ar faktiskt det du gor) pa ett foredomligt satt redan i ett tidigt stadium sa det kan komma med vid en bedomning!

debatt i detta amne, por favor!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0