tankar

glömde en sak imorse som MÅSTE finnas med på menyn: RAMLÖSA MANGO!!!!!!!!

härlig dag har jag haft idag iaf - lite shopping: mascara (hittade samma som hemma så jag e lycklig), höstjacka, någon tröja och lite annat smått och gott. Fick även tag på färsk laxfile imorse, dock inte utan problem, de fick minsann tillverka 1 kg laxfile åt mig av den stora firren de hade. Jag lyckades tom fråga om den var odlad eller inte (tack google translator).

denna lycka åt min lax fick mig att äta lax till både lunch och middag..tog mig inte ens tid att slänga in den i ugnen utan det blev sushi a la Lina. Smaskigt värre!! :D

nu sitter jag och smuttar på ett glas Matteus (rosévinet som fick minuspoäng i aftonbladets test i våras) :P det är dock det enda jag känner igen och som jag vet e drickbart!! ;) och lyssnar på Förfest på Mix Megapol. Lönehelg är det på hemmaplan och folket har nog en trevlig förfest vid det här laget. Snart kommer Paula hem från Uni, vi ska ha tjejkväll med vin och film!! :D Härligt det också.

Det här med lönehelg existerar inte riktigt här...jag tror inte att ngn riktigt vet när lönen kommer här. Jag gillar den svenska modellen med lön på en fredag om den 25 infaller på helgen. Mina utgifter har blivit lite saftiga den här månaden: gymavgift för 6 månaders, spanskaskolan som dessutom debiterade mig tredubbelt (får tillbaka de på måndag) och så har P lånat en inte oansenlig summa av mig. För dagens inköp blev det alltså till att råna mitt svenska VISAkort.


konstaterande: systembolaget e allt bra ändå (där finns ändå ALLT!!)

en fundering: varför finns det bara en låt med Takida på Spotify?

skum kommentar: "jag brukar säga till mina kompisar att du e min flickvän" (sagt av en mörkhyad kille utanför fiskmarknaden som säljer Madrids motsvarighet till Situation Sthlm) (förra gången jag gick förbi frågade han om vi kunde vara vänner - sure sa jag) (men sen gick visst det vänskapsförhållandet fort vidare...lite för fort för min del kanske) ;)

lycka: om 5 veckor e min kära vän J här! :D

all of you: enjoy this night !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0