holiday

vi har hunnit med mycket denna tid när mamma B varit här:

- min sista rehabsession (fick två nya vänner, de jobbar på kliniken och vi känner varandra more or less nu efter dessa veckor med dagliga besok) inte svårt att få vänner i detta landet kan jag lova :P

- fotboll, vm-kval spanien-armenien (vi var de enda som tittade på den matchen i hela mad tror jag)
- mycket prat (både jag & mor, samt jag med alla människor som huserade i vår lght under helgen)
- mycket vitt vin, för mycket nästan - men som vi sa, dumt att lata det gå ur kroppen mellan varven :P
- mamma har sovit mycket, jag har sovit väldigt lite (har sina orsaker)
- snabb seightseeing på stan
- självklart färska räkor - ingen som kommer för att hälsa på mig kommer undan de.. :)

- flyg till Granada i södra spanien på söndagmorgon, bussresa vidare söderut till Almuñecar, en mycket fin liten by med lots of hotels...and lots of tourists. Vårt hotell visade sig vara kanon, utifrån såg det ut som det var färdigställt förra veckan! Vi har njutit vid poolen, havet, balkongen - när det blev för varmt där kom mor på den underbara idén att ligga inne i sängen och samtidigt sola. (bildbevis finnes)

- solbrännan har bättrats på - sweet så här i hösttider. (fick ett mail imorse av en mycket bitter kollega som bytte kontor fran Mad till Sto med info om att snön legat på gatorna) då var jag snällt tvungen att upplysa henne om vår helg med +30 grader :P 

hoppas bilderna nedan säger sitt också om hur lovely vi haft det! nu är det slut på det roliga och arbetet väntar..dock bara tre dagar denna vecka, kan knappast bli bättre :D


                                    vår balkong med utsikt



                                     La playa


      se så glad man kan vara när man hälsar på favoritdottern :P
                             (NB: vad vi äter)


                                      på bergspromenix





          hon kan det här med att ta fina bilder morsan














                   denna paella var smaskig den



de största mangosar jag sett (uppenbarligen lyckades jag sätta på mig alla olika färger på kläderna också) :D


det får räcka för denna gång, det e inte så att det går direkt snabbt att ladda upp dessa bilder till bloggen. ngn annan dag ska jag visa lite bilder från vår flat och omgivningarna där jag bor.

Hablamos


Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Vilka härliga bilder Lina.

Fick stor lust att åka just dit......

Ni verkar ha haft det riktigt bra :-)

Kram.

2009-10-17 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0