dojs

vadå "stängt för underhåll 00-04"?

mer shopping blev det igar, av ngn anledning så e det väldigt roligt här. på söndagen vandrade jag förbi en skobutik (såklart stängd eftersom "helga vilodagen" ff lever kvar här) men fick syn på ett par dojor som var riktigt snygga! :) beslutar mig för att gå förbi efter jobbet igår och vem vandrade ut från butiken med uttittade skor en stund senare? :P en helt underbar butik, det kändes som om man svävade på moln när man gick omkring i skorna. fanns inga som inte var unerbara!! :D

lite skillnad mot alla de varierande butiker i den här staden som säljer ett par av varje sort, visserligen kostar de bara €30 men då får du ont överallt också! :O på frågan "finns den här i ngn annan strl?" brukar svaret bli: "nä, men vi har den här - det e samma!" yeah right, samma in my ass...skillnaden mellan en stabil klack på 7 cm och stilettklack på 12 cm e en ganska crucial detalj enligt mig när det gäller vinterdojor!! :/

när det skobutiker här så finns det nog inga som tillhör ngn kedja, hemma gör juh alla det och finns i en uppsjö runt om i alla städer. här finns det EN av varje och du skulle aldrig kunna hitta samma sko igen om du en gång sett den i en butik! :P (iof bra så slipper alla gå omkring i samma pjucks, men det hela blir juh lite komplicerat när man e som jag och inte kan bestämma sig förrän man riktigt VET att det inte finns ngt bättre runt nästa gathörn!! :O fast inte igår, då var det bara: när jag går ut från denna butik, har jag ett par skor med mig - sen var det bara till att hålla överläggning med sig själv vilka som var the Best!!

nu är jag fullt utrustad inför vintern! :) men då tar juh hösten och försvinner igen :O blir inte klok på detta. igår var det väder för kortärmat och ser ut att bli samma idag...


borsta tänderna och skynda till jobbet!

Have fun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0