age

en toppenbra sak med detta äventyr e att jag nu kommit över min åldersfobi...nu kan jag prata med människor som är bra mycket äldre än mig! :) antagligen mest för att alla ser väldigt unga ut och en månad efter man börjat umgås kommer jag fram till att personerna är närmare döden än min egen ålder = 30-35! :P att jag inte inser hur gamla människorna e skulle också kunna ha att göra med att folket här ganska barnsliga, men det e bra - då känner jag mig hemma :D:D:D:D

ironi är sättet vi kommunicerar med hjälp av på kontoret, men passa er noga för att använda ironi vid samtal med spanjorer - de har tydligen inte alla hemma när det gäller ironi. blev varnad första dagen så försöker tänka mig för, men ibland har nog något hoppat ur munnen! vissa av de blir faktiskt riktigt sura - en mognadsfråga! om en 10-15 år sådär kommer säkert det vara gångbart med ironi här också..

ungefär samtidigt som de automatiserar trafikljusen :P for tillfallet kan det vara rött i 5 minuter trots att det inte finns en bil på flera mils avstånd (händer dock sällan att det inte e fullt av bilar, men framåt morgonsnåret börjar det glesas av lite) - de har alltså missat det här med automatiken och avkännare i vägen!

nedräkningen har börjat - only five sessions of rehab kvar, och tänker skolka minst en av de..men de hotar med att jag kommer få tre veckor till om det inte blivit bra. Min avsikt är att säga att det e bra oavsett :/

lite shopping har jag hunnit med ikväll också så inatt blir det till att göra en "märta" (för den som inte vet vad det innebär så är det ett kvickt sätt att gå in ett par skor = man sover i de) :D

dagens spanska ord: quizar

Un beso



Kommentarer
Postat av: Märta

Småler i soffan, känns riktigt bra att fler o fler tar efter min genialiska idé! :)

2009-10-08 @ 19:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0