again

storyn med att ta bilen till och från festen fortsätter..tydligen är det lika olagligt to drink and drive här som hemma, med den lilla skillnaden att ingen bryr sig här :S

den grekiska middagen igar var lovely och slutade vid 6-snåret imorse!! :)

för andra kvällen i rad skrattade folket när de noterade att det stog ett par skor i hallen och drog den enkla slutsatsen att det var mina. jag har mycket svårt för att gå runt i skor inomhus hos andra människor!! aja, de får sig juh ett gott skratt iaf :P

och för andra kvällen i rad blir jag utfrågad om Stieg Larsson storyn, hur det blev med arvet efter honom. det har tydligen varit stor mediabevakning på detta här..de blir besvikna när jag inte riktigt kan förklara exakt hur det slutade. Goooglade saken idag dock, så numer vet jag vad som hände :)

har även försökt förklara att "särskrivning is a sin in swedish" och att det antagligen e därför Millenniumböckerna e mycket tjockare på engelska och spanska - haha. de har lite svårt att ta in att meningar kan få en helt annan innebörd om orden skrivs isär. måste tänka till själv ibland nu också när jag skriver på svenska - hur ska det vara nu då?

fått än mer bevis på att spanjorerna verkligen pratar mycket!!! det e inte så att en åt gången pratar, utan alla pratar samtidigt - trots att alla deltar i samma konversation...frågan e: VEM LYSSNAR?? :O

fick mig ett gott skratt också när Mr Josef kom hem ikväll efter två veckors semester..vår andra flatmate (hon som nästan pratade ihjäl mig förra veckan) hade sagt till honom att jag pratar mycket!! hahahaha - det kanske jag hade gjort om jag hade fått en syl i vädret. Men har nu kommit på hur jag ska takla hennes prateri. Jag ska införa engelskaförbud i lght så då måste hon prata spanska, då kan jag säga "no entiendo nada" (=jag förstår inget) och sedan rymma :)

det lilla kärleksdramat här hemma kommer nu fortsätta på en än högre nivå :P I am in the middle och båda pratar med mig om sina problem. nån som behöver psykolog när jag kommer hem - säg till - jag e ganska billig!

appropå kommer hem så är julresan kirrad nu!! kommer bli en lååång tvåveckorssemester - Grejtans!


vemos entonces esperemos



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0