vestido largo

idag har jag varit på klänningsjakt!! :/ det slutade inge bra = jag kom hem utan!! :(

får nog lägga ner den där festen/galan jag hade tänkt gå på.. varför ska det vara så svårt för spanjorerna att sälja klänningar som sträcker sig längre än till halva rumpan / alternativet är att de är långa men då är de så utsmyckade att jag skulle se ut som en påfågel!! vet inte riktigt var jag ska vända mig..kanske en snabbarbetade sömmerska :S ngn som vet var jag kan hitta en sån här??

hade varit så mycket enklare om knälängd hade varit tillräckligt..kommer nu gräma mig till sömns över detta dilemma i 1,5 vecka = så lång tid som jag har på mig!

men ngt roligt har jag iaf att se framåt - på torsdag får jag kärt besök från gamla svedala igen, denna gång är det min söta kompis J som kommer. oj så mycket vi ska hinna ta igen..många månader på bara en helg - käftarna kommer nog gå i ett på oss! :) men oj så skojigt det ska bli!! längtar så mycket

för övrigt är det idag fyra veckor tills jag åker hem, närmare bestämt - om fyra veckor är jag på svensk mark sedan 8,5 h :D

3 helger kvar, 2 väldigt busy och den sista lär väl kunna bli ganska busy också - fast på Madridplan, eventuellt lite julklappar som behöver inhandlas.
20 dagar kvar på kontoret - 2 = 18 eftersom en vecka kommer jag bara jobba 3 :)
alldeles för många besök hos min kiropraktor kvar - han som ruinerar mig..hoppas dock att han gör underverk för då kan det vara värt det. hittills har han meddelat mig att jag är alldeles sne och att jag har en vridning ngnstans (min engelska när det gäller skelett och medicin e inte på topp), tre ryggkotor mår tydligen inte så bra heller kanske bäst att checka ut på en gång :P

för övrigt var Tommy Hilfighet himself i mina neighbourhood igar, inte för att jag skulle känt igen honom om jag så sprungit in i honom. måns zelmerlöf däremot kände jag igen när jag sprang in i honom för lite mer än ett år sedan på Birger Jarlsgatan.

time to sleeep, eller iaf för att bädda sängen - tvättat mina lakan idag och de har precis torkat! (tro inte att jag har fler än en uppsättning) onödigt :)

tidig morgon imorrn, och med tidig menar jag RIKTIGT tidig och ÄCKLIGT tidig för att vara en söndag. ska iaf på utflykt - var får ni höra vid ett senare tillfälle.

Vad hittar ni andra på i helgen?

Biquiños

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0