underbart besök

helgen har iaf varit helt underbar!! var verkligen välbehövligt med ett Johannabesök... :D vi har haft mycket skoj och druckit kanske lite för många mojitos. Känner alla bartenders på en mexikansk pub/restaurang gör vi också :P

Reina Sofia har vi hunnit med, innan min vistelse e slut här kommer jag nog kunna hålla ett föredrag om alla målningar på våning två ;) mycket god mat har vi ätit: Johanna har ätit mer bläckfisk under ett par dagar här än hon gjort sammanlagt i hela sitt liv - hihi. Sepia, Paella, Pulpo, Gambas, Jamon Iberico och mycket mer. Jag lyckades tom beställa mat till oss på traditionellt spanskt vis...inte som vi äter hemma med en tallrik var! Lyckades även dra iväg henne på en promenad på lördagkväll åt helt fel håll när vi hade som mest bråttom och var som mest hungriga...före dess var det dock shopping som stog på schemat!

Hur lätt är det egentligen att skilja på Banco de España och Plaza de España?? :S tyckte dock att det kändes lite fel på vägen, men vi tog oss till rätt ställe till slut iaf!

Johanna har också lärt sig hur man hälsar på traditionellt spanskt manér...de första två personerna fick den svenska handskakningen med minst en meters egen yta (do not enter into my space) :O men sen så har hon lärt sig och jag tror hon gillar det...fler kyssar än hon fick på fredagens lunch får hon nog inte ens av pojkvännen under en hel helg ;P

Nu vill jag verkligen åka hem...besöket gjorde min abstinens efter sverige och familj och vänner nästan outhärdlig... :( inget gott som inte för något ont med sig :/

därav fick det bli en tur till IKEA igår... (var så trött så jag somnade mellan varje tunnelbanestation - resan varar i 40 min så hinns med en del somnande och uppvaknande) Där inhandlades Glögg, dock var det något konstigt märke - vad hände med Blossa? Denna smakar inte ens nästan glögg, inte ens ngn jullukt blev det av den!! :/ lite besviken, men får väl ändå sätta i oss de tre flaskor jag köpte! Tur det finns hjälp här hemma när det gäller sånna saker...

lite bildbevis på att jag inte hittar på - hon var faktiskt här!

Nu blir det godnatt folket!



utanför kontoret på lördag (?) morgon


här hugger hon in på Paellan!!



Jul på Plaza Mayor


mat från nästan alla olika djur..


J var lite skeptisk till alla sugproppar på maten, de fick jag snällt sätta i mig :P (utan problem kanske ska tilläggas)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt med lite bilder!! Ang sista bilden på sugpropparna...så brukar det finnas en inställning på kameran som heter digital närbild.. ;) Objektet har en förmåga att framtså som tydligare då!

Snart ses vi! Love you!

Puss puss <3

2009-12-02 @ 01:12:47
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0