språk

nu satan ska min spanska ta fart!! har nu, vet inte varför inte tidigare, kommit fram till att jag måste anstränga mig lite om det ska funka... :/ varför kan man inte bara trycka på en knapp i hjärnan? hittade en grym sida på internet som jag nu använt mig av i några timmar för att lära mig...kan nu (eller kunde för en timme sen iaf) alla kroppsdelar :D kan man juh ha användning av :P  nu är det 50 olika verb som står på schemat.

Kanske bör vara hemma från jobbet lite oftare... :S 

denna vecka har jag dock pratat spanska på lunchen med mina kollegor (jag måste dock erkänna att jag har varit lite tystare än vanligt) blir ganska less ibland på att fråga vad alla gjorde igår, vad de ska göra till helgen osv.. ;) men ngnstans ska man väl börja.

ibland kan det dock vara bra att inte kunna spanska...som igår när det kom två internetförsäljare till oss (bara jag hemma) de insåg ganska fort att det skulle bli svårt att övertala mig till ngt när jag inte fattade vad de sa. Grabben skrev sitt namn och nummer på en lapp och räckte över istället :) tack och adjö

samma sak idag när jag var ute en sväng - det var ngn tok som ville sälja lght eller något och så började han prata med mig på gatan, sa snällt på spanska att jag inte talar spanska, varpå han frågar vilka språk jag talar.. mitt svar blir då självklart svenska, hahaha. Då insåg han att han inte hade ngn chans :P alla som hörde detta på gatan började skratta åt honom :D han kunde juh gjort ett försök! :)

nu ska jag ta en paus i pluggandet och ägna mig åt senaste avsnittet av Andra Avenyn - njuta av dialekten och tänka på några av mina kära vänner som har skoj i götet i helgen! Miss you lots

Buen fin de semana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0