på utflykt in españa

Helgen i norr var mycket spektakulär...iaf fått mätta mitt bilbehov - 5,5h upp och lika långt hem plus att det var med bil vi transporterades två dagar på plats :P

Har aldrig i heeeeeeeeela mitt liv ätit mat så god som i Galicien. Massa olika skaldjur med vitt vin till (oavsett det var lunch eller middag) I was in heaven! :D

Landskapet var lite backigt, de kallar det berg, men jag som vet vad berg e  ;D väljer att kalla det kullar. (ungefär de som i sthlm säger att de ska åka till hammarbybacken och åka skidor och sen nar jag får se knölen första gången undrar jag förvånat hur någon kan transporteras NERför den där utan att staka) 

Regnet öste ner mest hela tiden, men det gjorde inget, förutom när man var inomhus och det kändes som om man låg i en vattenpöl för det e så fuktigt inne och de har inte riktigt kläm på isolering i detta landet!

Nu är det fotboll som gäller, returmatch mellan Milan och RM, denna gång i Milano - hoppas utgången blir bättre. Vi har en hel del spännande matcher framför oss nu i November vill jag lova :D mycket fotboll

Nedan följer helgen i bilder..



mina söta flatmatar i vårt lilla kök (observera den snygga klassrumsklockan)






Denna lunch skulle jag kunna döda någon för att få igen.. :P


la pareja muy guapa











"steady camera for best results" ingick inte i fotografens engelska ordförråd







min nya leksak! :D vi fick tom besöka royal nautic club när jag körde denna ;)



byns (stadens) samlingsplats (sååå charmigt) en rondell utanför denna skola dit alla tog bilen samlades när något skulle hända. ungefär som att tänka på hur det e i kälarne eller föllinge eller ngn annan charmig ort. dock ligger inte dessa orter vid atlantens kust :/ 

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Härliga bilder Lina.....Trots vädret ser det ut som att du trivdes :-)

2009-11-09 @ 08:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0