shaking

sitter här och skakar - trots att det gått två timmar nu!! :/

var tvungen att gå och köpa mig en flaska Ribeirovin på vägen hem för att försöka lugna nerverna + sushi a´la Lina!! får knappt tag på laxbitarna med pinnarna, kunde inte tända ljusen med tändaren - så mycket skakar jag.. :O

När IATA Spanien vill göra sig av med anställda går det till så här:
personen blir kontaktad av HC (human capital) 1730-1800 på eftermiddagen, blir uppsagd och får inte ens gå tillbaka till sitt skrivbord och hämta sina saker eller avsluta det den höll på med... detta e allmänt känt och de som varit här i några år har varit med om det för många gånger... (2 veckors uppsägningstid har man, man får lön för denna period men får inte jobba kvar)

Igår fick HELA avdelningen som jag jobbar på fast i Geneve sparken rakt av. IATA ville visst bli av med folk och då gör man så, utan att tänka på konsekvenserna - typ vem som nu ska sköta arbetsuppgifterna...

Då kan ni juh gissa hur skrajsen jag blev när jag blev ombedd att kontakta vår Human Capital Manager 1755 i eftermiddag :O jag började genast skaka och tänka om jag gjort något dumt på slutet... *huh vad mycket jag kom på* men ändå inget som man borde få sparken för!

Som sagt - jag skakar fortfarande!! Dock jobbar jag fortfarande kvar på IATA!! pest eller kolera  ;)

Sitter och läser platsannonser för Customer Service på kontoret, annonsen avslutas med: Excellent Greek, Portuguese, French and English (inga dåliga krav för en kundtjänstmedarbetare)


Som om att jag inte hade nog redan i min hjärna att tänka på.. :S (knappt sovit ngt på hela veckan)

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Hej Lina!

Jag tycker det är jättetråkigt att inte få träffa dig över jul....

Hoppas du kommer ihåg svenskan och får en riktigt mysig jul hemma med din familj.

Annars verkar det som om du har mycket att fundera över, jag är inte helt på det klara med vad dock :-)

Gör det som känns rätt i hjärtat! Kom ihåg att det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge :-)

Ta hand om dig!

Stor varm kram från Mona-Lisa

2009-12-12 @ 12:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0