This is it

Skulle just nu bara vilja sitta i taxin på väg till Arlanda om 5,5 timmar..slippa gå och lägga mig, slippa kliva upp efter några få timmars sömn, slippa försöka stänga väskorna :P Jag vet iaf vad jag ska göra i 4 h på planet-SOVA!! Sömn har det varit lite dåligt med de sista veckorna...varför måste varje avsked innebära många flaskor vin?

Så lämpligt tar min mobil och lägger av idag också..e det inte underbart? *suck* som tur var har jag min bästaste m som genast anländer med en gammal sate, men märk väl: det går att ringa, skicka sms och ställa alarm på den-behöver man ngt mer?? well... :) (inte när det e akut iaf)  Den lika bästaste m ska även ta ett snack med återförsäljaren, nämner inga namn, av den trasiga mobben och berätta för de vad som gäller, och känner jag m så bra som jag tror, så har jag nog en sprillans hos mig inom ett par veckor! :D TACK vännen, du e guld värd!!

Lght e tom, väskorna är fulla..snart är lght full igen av a & j-vet att ni kommer att ta väl hand om den, väskorna uppackade i min nya bostad. Kan redan nu berätta om min första språkblunder :P - skulle häromdagen försöka, på spanska, berätta för min blivande boss via mail att jag skulle skulle packa (desempacar säger jag) - får svar där han skriver att han hoppas att jag ska packa (empacar) och vänta med att packa upp (desampacar) till jag kommer fram. Dessa verb...inte lätt att hålla reda på-men när man hör båda orden så låter det juh ganska logiskt ;-) Påminner mig om en gång för ett gäng år sedan på en resa, andra sidan Atlanten, i ett gäng spansktalande länder där jag med min grymma spanska köper biljetter till diverse färdmedel...luskar dock ut ett par veckor senare att verbet jag använder mig av betyder sälja.. Aja, fick juh våra biljetter varje gång så de fattade juh vad jag menade ändå :P Undrar hur många språkförbistringar som kommer uppstå framöver..

Oki, nu bara 5 h kvar till avfärden-ska nog försöka mig på ett par timmars skönhetssömn med andra ord! Hörs snart igen...från kontinenten där det e minst 2 månaders sommar kvar :D Njut av helgen gott folk, ett lågtryck e på ingång på måndag.

Peace out

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Du har nog kommit fram till Spanien nu för några timmar sedan. Hopppas allt har gått bra och ter sig att bli bra.

Älskar Dig.

Puss från lillasyster

2009-08-08 @ 20:14:02
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0