städa på semestern?

det känns faktiskt som om att jag är på en endaste lång semester..dock kantad av lite jobb för att klara brödfödan.. :D Men e väl ändå tur att jag har jobbet, skulle nog bli lite tråkigt i längden annars, får juh dessutom en möjlighet att träffa lite annat folk än min überskojiga flatmate Jo. Grabben kommer hem i lördagskväll vid 21, har varit vid en damm och badat under dagen - på frågan om vad han tänkte göra resten av kvällen blir svaret: "jag ska dricka Mojito, äta glass och titta på film" tjooohooooooo  När vi några timmar senare ska dra ut och kolla in nattlivet i hooden frågar vi honom av ren artighet om han vill följa med, varpå svaret lyder som följer: "nää, jag är alldeles för full" :D

städat har jag gjort idag också...allt slipper jag inte bara för att jag e handikappad ;-)  men tacka vetja den moderna uppfinningen dammsugare som de flesta hem brukar ha, det går minst dubbelt så fort som att sopa kan jag lova, första gången jag städat utan en sån makapär tror jag..och så många gånger mer blir det nog inte!! :/

Det gäller att jag sköter mig på jobbet har jag fått reda på idag också...ingen LAS som går att luta sig mot här inte, oftast blir man uppringd 17:30 av Human Capital som ber en komma dit. Sure, efter ca 15 minuters samtal blir man då eskorterad tillbaka till sitt skrivbord av HC, man får packa ihop sina saker men inte ens röra datorn eller säga hejdå eller ngt till sina kollegor. Kollegorna är heller inte tillåtna att titta på eller försöka konversera med den avskedade. Detta brukade hände flera gånger per vecka ända tills för ca 6 månader  sen, sen dess har det lugnat ner sig och det e bara ngn gång per månad :O  *skraj*

Fast jag ska nog klarar mig - jag glänser tydligen :D både på pool och annat!!

Sov gott vänner och kamrater

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0