sandia, joder, zonahorias

inte så lätt att lära sig så mycket av språket när jag mest umgås med andra expats vars spanska, efter två år i landet, fortfarande är sämre än min.. ska snart ta tag i det lovar, men e juh så busy på dagarna så svårt att få tiden att räcka till :P  I två dagar har jag nu försmäktat i min simpla säng, tragiskt nog går tiden fortare här än den gör när jag e på jobbet :O

Tomorrow morning kommer min privatchaufför tillsammans med min tolk för att hämta upp mig och ta mig till doktorn ännu en gång, men from fredag ska jag nog vara jobbvänlig-hoppas jag!! Om inte meducinerna tar kål på mig först! Men jag lovar och svär att jag ska ta hand om andra människor som kommer till Sverige och behöver hjälp så som folk här har tagit hand om mig. (dock inga illegala flyktingar-där går gränsen)

Min polare bangladeshen i fruktaffären på andra sidan gatan erbjöd mig idag gratis frukt när jag haltade förbi för att skaffa mig en andra krycka..och om jag inte ska kunna få skaffa gymkort på ett par månader så har jag kommit på ett bra sätt att träna åtminstonde armarna = två armar, två kryckor, andra våningen, inga ben :D

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0