Mad world

För två månader kändes 10 augusti sååå långt borta..nu är det inte särskilt lång borta längre, och 8:e är ännu närmare! *gulp* 8/8 08:00 lyfter SAS planet operated by Spanair från Arlanda med kurs Madrid. Där ska jag spendera de närmaste 6 månaderna med att lära mig spanska - och kanske jobba lite på IATA's regionskontor :) Denna vecka, fram till idag har jag mest oroat mig för att jag ska få med mig alla prylar, ända tills min kollega på kontoret här frågar om jag är nervös inför första dagen på kontoret... Well-så långt hade mina tankar inte kommit ännu, men nu är de desto närmare. Vad har jag gett mig in på??? Tänk 80 pers (spanjorer och greker) som vet om att det ska komma en ny svenska till kontoret den dagen..tänk på mig som ska lära mig 80 nya (utländska namn), måste nog försöka göra namnskyltar mandatory from day 1 :P

Trodde nog aldrig att jag skulle skaffa mig en blogg, jag som alltid dissat sånna och läser endast ett fåtal-typ systers och en kompis'. Det är inte första saken jag gör denna månad som jag för tre år sedan skulle garvat ihjäl mig åt om jag visste jag skulle göra.. vad händer?? :O  Ska väl dock få hjälp av finaste Victoria för att fnissa till designen på den här så småningom :)  men håll tillgodo så länge e ni snälla

All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for the daily races
Going nowhere, going nowhere

Sovmorgon imorrn, eller rättare sagt ledig, därav den sena timmen...

Godnatt och välkommen till att följa med i mina tankar och äventyr

Kommentarer
Postat av: Märta

Bra intiativ Lina! Ska bli roligt att följa dina äventyr i Madrid via din blogg! =)

2009-08-06 @ 10:53:53
Postat av: Sara

Hahaha du överraskningarnas kvinna=)

Jag ska följa dig mig idogt intresse. Ha det fint!

2009-08-07 @ 14:00:12
URL: http://hambergslivsfilosofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0