hoppet e det sista som sviker

så mitt hopp står numer till mina arbetskamrater...annars kommer dessa sex månader att tillbringas inomhus med film :)  hittade väl troligtvis den tråkigaste i världen att dela lght med...grabben bör ha hunnit med åtminstonde femton filmer sen jag anlände igår mitt på dagen :/ på frågan: ok, var brukar ni gå ut då? svarar han: "jag vet inte, aldrig varit ute här!" (haha, han har bott här sen i januari-kom igen) på frågan: vad brukar du och dina kompisar göra då? svarar han: "jag har inga kompisar här-förutom Paula". (det e tjejen som också bor här, hon kom en sväng idag och sa hej...hennes mamma hade gjort spansk tortilla till oss-muy bueno-omelett med potatis i) i övrigt går han omkring och fnittrar hela tiden och följer alla steg p tar.. tror han har en secret crush on her :P fotbollsmatcher ses i repris dagen efter, trots att resultaten redan är känt, på frågan: brukar du gå till Santiago Bernabeu och se matcher ibland? blir svaret: "nä, jag trivs bättre här hemma i soffan". hehe - oki, bara ett smakprov till innan ni får dra er egna slutsats av honom: "jag går alltid hem på lunchen så jag kan sitta i soffan och titta på tv samtidigt". Han har också upplyst mig o att det inte är olagligt att ladda ner film och musik här...weeei, men trots det går han till videobutiken runt hörnet, hyr en film och kopierar den sen-har ett gäng lådor 6 st närmare bestämt uppdelade på fimer, tv-serier och musik! Aja, gärna för mig, ger mig bara mer utrymme att ladda ner :P

Besides that har jag kommit på ett smart drag för att lätt kunna komma undan alltför närgågna människor - skaffa inget spanskt nummer!! :) var ngn klåpare som försökte prata med mig utanför huset idag, på spanska såklart...när mina kunskaper tog slut och jag drog till med att jag skulle fortsätta så frågade han efter mitt nummer :O well...på den frågan blev det ett leende och ärligt "no hay" (=har inget) som svar!!! sorry 

Som en klubbad säl sov jag närmare 11 h första natten i min nya säng..som e så stor att jag kan sova åt vilket håll jag vill :P trots den blygsamma temperaturen av 29 grader-(bör tilläggas att AC inte finns, däremot ett värmeelement i varje rum :O ) men lite smittad har jag redan blivit av ovan omnämnda person och idag tagit mig igenom halva Australia, kanske blir resten innan bedtime. 

Dormí bien - så småningom kanske det blir lite bilder här också - måste bara lära mig två saker först:
1. (att) ta med mig kameran när jag går ut
2. (att) ladda upp de i bloggen
(kunskaperna om onödiga ord från uppsatstiden har snabbt försvunnit ser jag nu-"att" var väl ett som bör undvikas)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej sötrumpa! Så underbart att du skaffat en blogg! rumskamraten verkar ju vara en skön lirare! Skönt att veta att du har någonting att göra (gå igenom alla hans filmer) om du skulle råka bli sjuk eller bli uttråkad av Madrids utbud av aktiviteter och uteliv! ;)

2009-08-10 @ 08:33:11
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Joanna

Tjenare!

Kul med din blogg så man har lite koll vad du har för dig =)

Hur kom det sig att du hamnade där nere då?=)

2009-08-11 @ 16:08:16
Postat av: Lina

Hej Joanna, skoj att du har hittat hit!! bra fråga du ställer..but you know-financial crisis, got to have a job, love IATA, they had a job-though in Spain :P Jag tog chansen och här är jag nu!! gulp Hur är det med dig? Skriv och uppdatera lite tack!

2009-08-11 @ 22:06:51
URL: http://baralini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0